Licenslopp

Oj, väldigt vad jag var dålig på att blogga nu för tiden ;) Kan bero på att jag har haft häcken full och när jag int ehaft det så har vädret varit så bra så då har vi varit ute och när vi väl kommit in så har jag varit helt slut så då har jag inte orkat utan bara gått raka vägen till sängen och somnat som en stock :) Men nu ska ni få lite uppdateringar kring mig, Jonathan och Udda tänkte jag, om det intresserar nån ;)

Jag fick för ett par månader sen ett erbjudande om att gå tillbaka till min galma brukare vilket jag inte tvekade en sekund på att göra och nu är vi där, redan :) I måndags blev jag officiellt anställd hos honom igen och jag mjukstartade med långledigt, gött! Framför allt när vädret har varit fullstädigt underbart under veckan som gått :D Gjorde inget alls att vara ledig hela veckan tillsammans med Jonathan så vi kunde vara ute hela dagarna i solen och bara ha det gott! Lovely! Vi har verkligen inte gjort nåt, bara njutit! Ibland får man ha det så, så man kan tackla jobbiga saker sen. Och en del jobbiga saker är det just nu oxå. Farmor ligger på KSS i Skövde och är jättedålig och ingen vet vad det är :( Min farmor är mitt allt och inget ont får hända henne! Men när man närmar sig 90 år så kanske man inte ska bli så förvånad heller, men det hjälper inte just nu kan man väl säga. Jobbigt som fan rent ut sagt! Var och hälsade på henne när hon låg på sjukhuset i stan och jag hade inte långt till tårar kan jag säga. Riktigt jobbigt att se någon man älskar må så dåligt! Hoppas hon piggar på sig så hon får komma hem igen! Tänker på henne varje dag, varje timma och varje minut! Sen är min ekonomi helt fucked up :S Men mycket är pga av mina egna misstag som jag nu får sota för, men förhoppningsvis så sker en förändring snart så jag åtminstone har lite över på månaden så man kan leva lite, med betoning på lite. Försöker jobba lite extra med fönsterputsning och andra hushållsarbeten så vill ni ha hjälp så säg till :)
Jonathan är inne i värsta trotsen och den här en och en halv vecka som han varit hos mig har varit en berg- och dalbana. Jävlas han int emed mig så jävlas han med Jonathan eller någon annan i vår närhet. Kul? Nä, inte direkt, men det ger väl sig. Han är så söt ändå så man bortser från sånt <3
Nåt som är positivt är att jag har kommit igång med mina promenader igen! Vi är inte riktigt uppe på 2 mil om dan än, men snart så ;) Jävlar anamma!
I söndags var det dax för lure coursinträning i Kvänum igen och jag och Udda var på plats så klart. Pga värmen körde vi bara ett lopp, men det blev ett licenslopp som blev godkänt så jag var mer än lycklig när jag åkte hem kan man säga :D Det är en så jävla rolig sport och jag har ju världens bästa hund, i mina ögon ;) , så det här ska väl gå bra?! Nu ser jag verkligen fram emot kommande träningar!

Ja, mycket än så händer inte i våra liv just nu, ha ha. Fast det kanske räcker till ;) Nu ser jag fram emot sommaren hos min gamla brukare, LC-träningar, härliga promenader och annat kul som sommaren har att bjuda på!

Ha det bäst mina kära vänner! På återseende!

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0