Förändringar i livet

Ja, vad ska man säga?! Det händer massor i mitt liv just nu känns det som, eller känns som, det är så. Det största förändringen är att jag och Perra inte längre är tillsammans :( Detta var riktigt jobbigt för mig i början men efter att vi pratat igenom allt, han och jag, så kom vi på bättre fot med varandra och nu kan vi prata och träffas utan att hysa agg mot varandra ;) Vi är båda överens och det är huvudsaken så att vi båda mår bra :)

Min och Rogers skilsmässa har gått igenom och snart är jag återigen en Gustafsson ;) Känns riktigt bra! Nu är det bara huset som ska skrivas över och lån som ska delas på så kan vi sedan leva skilda liv förutom vad gäller Jonathan då. Där kommer vi aldrig komma ifrån varandra men har men en sån go son kan man gött ha det så ;)

Jag och Udda har varit på utställning oxå. I Lidköping. Hon ställdes för första gången officiellt och det gick som förväntat, very good och oplacerad. Men kråkan vill ju absolut inte stå på bordet och springer som en studsande kratta så vi har väl en del att träna på kan man säga ;) Men jag tyckte allt att hon fick bra kritik och behöver som sagt bara träning och så behöver hon växa till sig :) Domaren var en sur tant som ratade allt och alla hon såg tills det var vår tur kändes det som ;) Udda ville som sagt inte stå på bordet och domaren ville att jag skulle få ut henne mer vilket jag inte lyckades med så hon tog över, ställde upp Udda och visade hur jag skulle göra! Kanon blev det och jag var väldigt tacksam! Sitter på jobbet och skriver så jag har inte kritiken tillgänglig men hon fick åtminstone beröm för sitt "mycket feminina ansikte och uttryck" ;) Förstår inte vad hon menar där ;) Min hund som är så stor och grov ;P

Har äntligen kommit igång med mina promenader igen efter 4 veckors förkylning :) Har aldrig varit maken till segdragen förkylning tidigare. Det sista jag åkte på nu var en kraftig virusinfektion i halsen och jag var totalt utslagen en hel vecka :-O Skit var det kan jag säga, och givetvis var det denna veckan som det sprack mellan mig och Perra så jag har mått RIKTIGT dåligt :( Men nu är infektionen borta, och jag och Perra är sams, så nu jäklar drog jag igång med promenaderna! Nä, så ska jag inte skriva för jag började väldigt lugnt. Har ju varit stilla så länge så jag kunde ju inte bara dundra på, men i skrivandets stund har jag kommit en bra bit tillbaka till där jag var innan jag blev sjuk! Känns så jäkla bra! Dessutom gick jag ner 2 kg nu för att jag mådde så dåligt, vilket egentligen inte så bra, men det gav mig mersmak så nu får jag fan köra på så det fortsätter så :) Heja heja!

Så skaffade jag en katt mitt i allt här oxå :) En liten skogiskille från bästaste Anneli, som jag döpte till Peter junior ;) Fint va?! Ha ha. Men dessvärre visade det sig att jag blivit allergisk mot katter så efter två dagar fick jag köra tillbaka honom :( Tråkigt för både Udda och Jonathan hade verkligen tyckt om det, men jag måste ju kunna leva ett normalt liv utan rinnande näsa och rinnande och kliande ögon.

Och sist men inte minst bland alla förändringar gör jag mitt sista arbetspass hos min nuvarande brukare imorgon och sen börjar jag hos den brukaren jag jobbade hos innan :) Kommer bli så jäkla bra! Jag trivs inte alls där jag är nu och saknar verkligen min gamla arbetsplats, kommer som sagt bli så bra :)

Avslutningsvis på detta inlägget delar jag med mig av min älskade lilla räserråtta som springer på banan i Borås för första gången :)



//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0