Sluta löpa!!

Jag blev faktiskt lite glad när fröken-fräken började löpa, det betyder att hon faktiskt går från att vara valp till att bli en vuxen hund, eller ja ;) Vuxen och vuxen, det beror ju på hur man ser det, men valp är hon i alla fall inte längre :) Skönt! Det är roligt och mysigt med valpar men träningsmänniska som jag är så vill jag ha en hund som jag kan träna och tävla med och det går ju inte så bra med en valp ;) Nu kan allvaret börja, så fort hon SLUTAR löpa ;) Jag tränar lite lydnad fortfarande nu under löpet, på sånt hon känner igen, men vill börja på riktigt med det, så att hon blir tävlingsklar för ettan, för det är ett mål, vi ska i alla fall starta en etta, sen får vi se vad det bär hän ;) Hon är duktig på lydnad och tycker det är kul, men hon är ju lite fjantig med väder och vind så är det dåligt väder ute kan det, och kommer det förmodligen, gå åt skogen ;) Sen vill jag börja med viltspåret igen för att vi ska kunna göra vårat anlag i april! Men vill inte spåra medanshon löper då hon var lite "låg" och försiktig i skogen i höstas, dumt att spåra nu när hon löper då tycker jag. Sluta löpa hund ;) Sen drar LC-träningarna igång i västra nu på lördag, jag vill vara med!! Men hon löper och får inte vara med då, typiskt! Siktar på deras nästa träning som är den 25:e, då har hon slutat löpa och får vara med! Kan bli kul att se vad hon tycker om den träningen. 1 maj ska vi dessutom ner till Borås och testa att springa på banan för första gången :D Yippi! Mycket på G nu, bara hon slutar löpa ;)

Vi motionerar som bara den nu oxå. Började lite försiktigt med cykeln för att se så hon orkade och fixade det mentalt, och hon är bara så duktig! Springer så fint bredvid mig, med halvslutna ögon, som om hon tänkte: Fan matte, öka! Ha ha, gött det. Nu hänger motionen mycket på mitt onda knä bara :/ Har haft ont sen jag ramlade den 6:e januari i år, först i det knät jag slog i, höger, och när det gav sig så började det göra ont i vänstra knät. Ska till sjukgymnasten idag för att kolla vad det kan vara för skada och vad vi ska göra åt den. Håll tummarna för att jag får fortsätta gå och cykla!! Är uppe i över 1300 träningsminuter på 30 dagar nu och vill ju inte tappa det.
Dessutom har jag gått ner nästan 2 kg sen Perra åkte till spanien förra veckan :) Det gör mycket med motion och bra mat vid normala tider ;) Måtte det fortsätta så när han kommer hem sen oxå ;) Ska ner minst 5 kg till nu, och jävlar, nu ska det fan gå. Har sagt det förut, jag vet, men nu när jag kommit igång så bra med min motion så känns det inte lika svårt. Gjorde mycket att jag flyttade till stan med! Finns många roliga och trevliga rundor i stan man kan ta :) Dessutom har jag mer eller mindre ställt bilen! Bensinen är så jävla dyr och jag har det lite kärvt med ekonomin nu så det var egentligen ett måste för att det skulle gå runt. Men det var verkligen inte svårt. Tänker inte ens tanken att jag ska ta bilen utan jag går, eller tar cykeln :D En befriande känsla :))

Bjuder på en fin bild på mig och Udda när vi tränade lite lydnad på ekornavallen. Kolla kontakten och positionen ;))


//Malin

Kommentarer
Postat av: Michaela Olsson

Härligt att ni är på G nu! Å tänk att det är bra att hon löpte nu å inte mitt i sommaren när "allt" händer =)

2012-03-11 @ 10:13:44
URL: http://www.notascrew.rular.se
Postat av: Lina och Diva

Diva slutatde löpa för två veckor sen, och nu så har hon lugnat ner sig lite. Men fortfarande väldigt väldig busig :)Och Glad får vi inte glömma :P Hälsningar Diva o Lina

2012-03-14 @ 08:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0