Tånga hed och annat smått och gott ;)

Ja, vad ska man säga, jag har blivit sketdålig på att blogga nu för tiden :S Tror mycket beror på att jag "bara" har en hund och inte längre tränar och tävlar vare sig lydnad eller bruks :/ Vilket jag saknar EXTREMT mycket! Jo, visst tränar vi lite lydnad jag och Udda, mellan varven, men hon tycker väl det är så där roligt och när hon gjort en sak två gånger tycker hon det är nog och stänger av, japp, hon stänger av helt. Kroknar som en vissnande blomma och ser ut som om jag skulle skjuta na ;) Men nog om det, det var inte det jag skulle skriva om nu ;)

Det här med viktbloggen som jag var så flitig med har även den stått still, som ni märker, synd bara att vikten inte gjort det samma ;) Har inte gått upp några mängder men ett par kilo har det allt blivit, detta trots att jag går och går och går ;) Men jag äter och äter och äter vilket gör att det blir mer kalorier ner i magen än vad som går ut i benen ;) Men nu har jag införskaffat mig ett par nya skor så nu får det allt bli gå och gå och gå och bara ett äta ;) Då borde det gå neråt på vågen ;)



Så har vi varit på utställning hela helgen på Tånga Hed i Vårgårda :) Lördagen var det vinthundsklubben som höll i utställningen och på söndagen var det whippetklubben, och de övriga rasklubbarna, som höll i utställningen. Jag hade anmält Udda till båda dagarna och jar tränat som en blå sen Lidköping för att hon ska känna sig bekväm på bordet och att jag plockar i hennes ben :) Detta har gått kanonbra och nu bryr hon sig inte nämvärt :) Har ingen bra bild från utställningen men en bild tagen bara någon dag innan för att visa hur bekväm hon är, och nej, jag stryper henne inte ;) Ger bara henne lite stöd :)


Jag har under hela våren försökt att göda på min lilla speta utan resultat, förutom musklerna då ;) så hon var något tunn, tyvärr, när jag skulle ställa henne nu. Detta resulterade i två VG, men det är inget dåligt resultat och vad jag förstår det som så är hon en rätt bra hund, men saknar massa :) Hade jag fått korrekta kritiklappar så hade jag vetat, men domarna var sparsamma med sin kritik så det är lite svårt att säga vad de tyckte förutom att hon var tunn och behöver mera massa ;)

Domare på lördag var Cindy Scott  och så här såg hennes kritik ut:
"Nice depth, nice neck, needs more weight"

Domare på söndagen var Iva Kimmelman och så här löd hennes kritik:
"Moderate balance and proportions, lacks substance, pretty head and expression"

Hm, ja, vad ska man säga?! VG stör mig inte nåt, hon ska inte ha mer när hon är så tunn som hon är, utan det som stör mig är att man betalar stora summor pengar för att få en bedömning på sin hund för att veta hur de ser ut och vad får man? Ja, jag vet att hon har bra djup i bröstkorgen, bra nacke, behöver lägga på sig mera vikt, bra proportioner och balans i kroppen, saknar substans och har ett fint huvud och uttryck, men sen då, vinklar fram och bak, över och underlinje, svans, rörelser, osv osv??? Kändes väldigt tråkigt faktiskt att lägga så mycket tid och pengar på nåt som sen inte genererar i nåt mer än att återigen konstatera att min hund är tunn, det kan jag se själv, gratis! Besvikelsen är stor!!! Nu ska jag inte ställa nåt mer i sommar utan ge henne tid att förhoppningsvis lägga på sig massa, bytte foder igår nämligen till Royal canin energy 4800, och sen får vi se hur det utvecklar. Lägger hon på sig och blir normalviktig anmäler jag henne till Växjö, annars inväntar vi 2013 års utställningar :) Hon kommer nog bli bra, det är jag helt övertygad om :) Tid bara, massa tid, och massa fet mat ;)

Hade ingen kamera med mig denna helgen, faktiskt, men tog lite bilder med mobilen, de bjuder jag på :)

Udda, Buddy och Keeper väntar på Veronica som är på dass ;)

Vårat fina tält. Veronica med Keeper och Udda och Buddy

Udda ligger inne i tältet i solen, VARMT men skönt tycker pluttan ;)

Veronica med Keeper tog en tredje plats i juniorklassen dessutom med CK!

Udda var såååååå trött efter dag ett att hon bara rullade ihop sig till en liten boll och somnade ;)


Vi sov hos bästaste "farmor" Mia mellan lördag och söndag, i hennes husvagn :) Mycket trevligt, inte minst för Udda som hade 6 hanar för sig själv en stund ;) 5 whippethanar och 1 chihuahuahane :) Vi hade inte alla hundarna ihop för vi tyckte det var onödigt att utmana ödet, men det hade säkert funkat :) Snälla hundar som vi har. Men det hade kanske blivit lite trångt med 9 hundar i husvagnen med ;) En riktigt trevlig och rolig helg i hundens tecken som jag saknat såååå! Tur med vädret hade vi med, med sol och ytterst lite regn, perfekt! Nu är vi trötta och nöjda :)

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0