Livet utan brukshund

Ja, en solig, skön dag som den här är livet utan brukshund mycket påtaglig :/ Det är ju på såna här dagar, strax innan vårens tävlingar kör igång, som man spenderar mest tid ute med lydnadsträningar, spår i skogen, upplet och annat kul! Om man hade haft en brukshund då :( Det är såna här dagar som jag saknar min älskade Tiili nåt så fruktansvärt :( Riktigt jävla jobbigt är det rent ut sagt. Jag älskar min lilla whippetprincessa, det är inte det, men kontrasterna är ganska stora kan man säga. Udda skulle ALDRIG ens få för sig att sitta ute i snön nu, vi tränar lydnad, det gör vi, på storarumsmattan ;) Hon vill inte ens ligga direkt på golvet inne :/ Har man då haft en tokig mallefjant som älskade snön och gjorde allt bara hon fick jobba så blir det lite konstigt när man är ute och promenerar och låter tankarna flyta iväg. Frågan är om jag verkligen klarar ett liv utan brukshund?! Idag känns det inte så kan jag säga. Idag hade jag gjort allt för att få ha en liten tokig malle att få träna med tillsammans ute i det otroligt vackra vädret vi har! Hm.....

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0