Året som gick, 2011

Ja, jag skulle ju skriva om året som gått, 2011, men det har varit så jäkla mycket runt mig, som vanligt, och jag är inne i en väldigt jobbig period så jag har verkligen inte orkat skriva nåt alls. Nådde en vändpunkt i livet igår, känns det som i alla fall, så nu ska jag försöka ta mig i kragen, vad gäller allt ;) Promenader och löprundor har legat nere helt, lika så lusten att umgås med folk, social som jag egentligen är :/ Jag har känt detta ett tag men låtit det gro inom mig, vilket aldrig är bra i mitt fall. Då brukar jag bara må sämre. Men nu, som sagt, vänder det förhoppningsvis. Mycket hänger på mig själv och jag beslutade mig för, när jag faktiskt vaknade efter en god natts sömn, första på länge, att jag skulle ut och gå! Det är en bra start! Det kändes riktigt bra :) Trots mitt onda knä som jag haft ont av ett par veckor nu. En annan sak som fick livet att vända igår var ett låååångt samtal, om livet i allmänhet skulle man kunna säga, med min älskade Perra <3 Så nu gäller det bara för mig att fortsätta uppåt och inte låta mig gräva ner mig mer, nu SKA kämpaglöden tillbaka för allt :D

Så, till året som gått då, år 2011. Detta året är ett år som jag aldrig kommer glömma. Ett mer händelserikt år är nog svårt att få! Mycket roligt hände men väldigt mycket tråkigheter oxå! Nu kör vi, här är året som gått, 2011:

Januari:
Inledde året på ett mycket tråkigt sätt, genom att begrava min moster som gick bort när hon var på semester i egypten november 2010. Ett väldigt hastigt dödsfall som fick hela mitt liv att svaja ett tag :( Har extremt svårt för döden och har svårt att acceptera ett sådant avslut. Att detta dessutom kom som en blixt från en klar himmel för mig, jag visste inte att hon var sjuk, gjorde inte saken bättre :( 7 januari tog jag farväl av min moster Elisabeth! Annars hände inte mycket under januari mer än att jag deltog i FT-ligan på bowlingen och lyckades så småningom spela upp mig till ett snitt på ca 140, lite stolt faktiskt ;) Inte jättebra, men är man nybörjare så är man ;)

Februari:
Denna månad inleddes oxå ganska tråkigt med vinterkräksjukan :( Näst intill hela februari var vi hemma. Antingen var jag sjuk, eller så var Jonathan det eller oxå Roger. När den ene tillfrisknat blev den andre sjuk och så höll vi på, i evigheter kändes det som. Nåt som däremot var roligt var att jag nådde min minsta vikt sen jag gick på högstadiet, typ ;) En total viktnedgång på 18 kg :D Dessutom började Doris löpa och hon och jag begav oss till skåne, till Martina på strålande staffar, för att para henne :) Spännande! En annan tråkig sak var att vi tog beslutet om att ta bort vår älskade Gösta efter en extremt jobbig vinter med mycket värk. Nu gick det helt enkelt inte längre :( Men eftersom Doris parades beslutade vi att trycka i honom så mycket smärtstillande vi kunde och vänta med avlivningen tills valparna var en vecka gamla för att inte riskera hennes och valparnas liv. Mycket elände men mitt i allt beslutade jag mig för att tinga en valp, en whippet hos Idomic's kennel :) Fia som de parat visade sig ha minst 5 valpar, spännande där med :) Glömde nästan av sonens födelsedag, hela 3 år blev han, godingen <3

Mars:
I mars började jag läsa färdigt min undersköterskeutbildning som legat på is sedan 6 år tillbaka :-O På tiden kanske ;) Började med etik som löpte på som en dans :) Ja, just det, detta året, 2011, läste jag dessutom till lydnadsdomare :) Det får vi inte glömma ;) 23 mars åkte jag och Doris till veterinären Åsa Johansson för att göra ultraljud som visade att hon var dräktig :)) Annars hände det inte mycket i mars.

April:
Fia fick 4 valpar vilket resulterade i att jag ingen fick :/ Däremot hade hon en annan kennel som hade fler valpar som hon kände som hon rekommenderade mig, Nota's crew, Michaela, i Uddevalla. Kunde det bli en valp därifrån kanske?! Jag gjorde mitt teoretiska prov för domarutbildningen, som jag klarade :) Min brukare dog :( Och valpköpare kom och hälsade på om vart annat :) Dessutom fyllde syrran 25 år så där blev det lite kalas och fest :) Trots att jag inte var färdig domare fick jag äran att döma U-DM i lydnad, vilket var riktigt roligt! 25 april föddes Doris valpar, 6 stycken var av en var dödfödd, så 5 friska fina valpar fick hon :) Samma dag startade jag min praktik i psykiatrin, min sista kurs i USK-utbildningen :) 

Maj:
Maj började så där lagom rolig med att vi tog farväl av vår älskade Gösta :( Nu hade han lidit tillräckligt och när han väl somnat in kändes det faktiskt riktigt bra :) Nu kunde han springa obehindrat utan värk med sina hundkompisar i himlen :) Jag hade varit i kontakt med Michaela, Nota's crew, och jag skulle få en liten tikvalp från henne :) Den 14:e maj var vi i Borås på Greyhoundpark för en minikurs i hundkapplöpning, trevligt :)Fler valpköpare på besök och den 20 maj åkte jag själv och hämtade hem min lilla whippet, Udda :D Och den 30:e maj började jag jobba hos min nya brukare, efter jag avslutat min praktik inom psykiatrin :)

Juni:
Valparna växer så det knakar och näst intill hela kullen är tingad innan vi går in i juni :) I början på juni kom de "sista" valpköparna som fick tinga den sista valpen. Skönt att alla var sålda innan leverans :) 10:e juni debuterar jag och Tiili i lkl elit. Skitdåligt gick det och vi fick inte ihop mer än 157,5 poäng :-O Den 16:e juni var äntligen min USKA-utbildning klar :D Skam den som ger sig ;) 18:e juni gör vi ett nytt försök jag och Tiili i lkl elit, denna gången fick vi ihop lite mer poäng, 235,5, men inget förstapris :/ 20:e juni var valparna 8 veckor, vi var och besiktigade dem hos Åsa, alla UA, och den första valpen lämnade oss redan då, sorgligt! Och så var det dax för mig att bli ett år äldre ;)

Juli:
Sista valpen lämnade oss, riktigt tomt blev det men ändå skönt. Nu kunde jag ägna hela min tid åt mina egna hundar och min egen valp :) 9:e juli åkte jag, Doris, Udda, Anneli och hennes Findus till Gränna för staffespecial. Doris var anmäld både till lydnaden och till utställningen. Vi blev 2:a på lydnaden och hon tog hem ett excellent på utställningen. Därifrån åkte vi hem MYCKET nöjda :) Hova riddarvecka går avstapeln, och som vanligt är vi på plats. Tiili och jag tävlar agility i Ulricehamn, tyvärr diskade vi oss, men jag var ändå nöjd med hennes prestationer :) 21:e juli förevigades Jonathan genom en mycket fin tatuering på min underarm :) 

Augusti:
Vinner lkl elit i Mullsjö med Tiili, pga att vi hade minst nollor av de ekipage som var med ;) Ha ha, lite komiskt. Ingen hund gick bra, men min gick minst dåligt ;D 207 poäng fick vi ihop, herre gud vad dåligt, ha ha. Bruks SM gick av stapeln i Värnamo. Jag, Doris och Udda begav oss dit, Tiili som inte tycker om såna tillställningar, fick stanna hemma. Catherine på kennel Queen lawless förbarmade över oss och lät oss sova hos dem, en mycket trevlig och givande helg :D Annars hände inte så mycket under denna månaden.

September:
Roger åkte på utbildning med jobbet till Västerås och var borta i tre veckor. förutom helgerna. Under dessa tre veckor kom jag fram till ett beslut som kom att förända resten av mitt liv, jag valde att lämna Roger och begära skilmässa :( Ett mycket jobbigt beslut men som ändå var det enda rätta. Ska inte gå in på detaljer här, ni som känner mig väl vet varför det blev så här, och ni som inte känner mig så väl får ta att det bara blev så. Jag och Udda började en kurs i viltspår, spännande att se vad det blir av det :) Jag red för första gången sen min ridolycka :) Nervöst men kändes riktigt bra! Jag fick äran att döma Welshklubbens KM i lydnad vilket var riktigt roligt och trevligt :) Jag kollade på en lägenhet i Åsarp som jag bestämde mig för.

Oktober:
Tog ett beslut om att lämna Doris till sin uppfödare. Hade inte varit rätt att sätta henne i lägenhet. Hon var en hund som krävde mycket stimulans och jag visste inte om jag kunde ge henne det när jag flyttat och blev ensamstående mamma. 6:e oktober flyttade Doris från mig. 8:e oktober visade sig bli ytterligare en vändpunkt i mitt liv. Det var då jag träffade Perra <3 Slumpen eller ödet, inte vet jag vad det berodde på, men så blev det i alla fall! 16:e oktober tävlade jag och Tiili för sista gången, då i bruks DM i Lidköping. Detta gick riktigt bra då vi tog hem det DM:et :D Kort därefter tog jag ett MYCKET tungt beslut om att ta bort Tiili :( Vill inte gå in närmare på det här, jag har skrivit om det tidigare. Jobbigt kan man väl bara sammanfatta det som :( Den20:e tog jag det slutgiltliga beslutet och den 21:e fick Tiili avsluta sitt liv i mina armar <3 

November:
Började denna månden med att åka till Växjö på utställning. En helg som jag verkligen behövde efter allt jobbigt som hänt under året. Det blev en helg med mycket skratt i goda vänners lag. Att Udda dessutom fick superbra kritik gjorde inte saken sämre :D Jag fick flytta till min lägenhet i Åsarp, äntligen! Dessutom blev jag plastmormor den förste ;) Lite roligt! Den 14:e åkte jag och Perra till Norge och hälsade på hans dotter och dotterdotter :) Jag fick reda på att jag inte fick vara kvar hos min brukare i Åsarp och fick en ny brukare i stan där jag skulle börja i december. Sa upp min lägenhet i Åsarp innan jag flyttat in och hittade en ny i stan, rörigt värre. Jag blev godkänd som lydnadsdomare och dömde min första "riktiga" tävling hemma på Tomten, kul som sjutton :D 21:e november var en sorgens dag och vi mindes min moster som dog för ett år sen :(

December:
Jag började jobba hos min nya brukare i stan. Men trivs inte speciellt bra :/ Julbord med jobbet. Livet rullar på i maklig takt och det känns som om allt kommer bli riktigt bra till slut. Jag, Jonathan och Udda firar jul hos mammaoch pappa som vanligt och allt är frid och fröjd. Ett bra avslut på år 2011 trots allt!

Ja, hörrni, ett händelsrikt år ja, man kan nog inte säga annat. Nu hoppas jag bara att år 2012 inte kantas av riktigt så mycket sorg. Det klarar jag mig gott utan :)

På återseende //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0