Valpträff + viltspår

I lördags, den 14/4, kl 10 träffades ett stort Nota's Crew-gäng och att inte förglömma Mia och hennes pojkar ;) hos Roger och Inger Skoglund, strax utanför Vänersborg, för valpträff och möjlighet till att göra sitt anlag i viltspår :)
Fint väder hade vi beställt vilket vi oxå fick, i alla fall på förmiddagen ;) Soligt och varmt men lite blåsigt, men perfekt väder för att gå spår :) Jag var först ut med Udda. Eller rättrare så snodde vi åt oss första spåret ;) Tänkte det var lika bra att få det gjort ;) Var inte alls säker på Udda någonstans, vi har spårat alldeles för lite för det, kände jag i alla fall innan ;) Ha ha, tji fick jag när hon klarade spåret med glans, lugnt och fint på 24 min, 6 minuter till godo! Så här såg mitt spår ut:
Start/sträcka 1: Försiktig start (Roger och Ingelas hundar skällde + våra egna, det störde henne lite men kom i alla fall igång till slut), str 1 UA.
Vinkel 1: Tar direkt.
Sträcka 2: Lite kryssande, UA.
Vinkel 2: Ringar, UA,
Sträcka 3: Bloduppehåll, UA (kan säga att hade inte bloduppehållet stått med i protokollet hade jag aldrig vetat var det var).
Vinkel 3: Ringar.
Sträcka 4: Går lite på sidan (sly), löser bra.
Vinkel 4: Halvringar, UA.
Sträcka 5/spårslut: Lite kryssande pga sly, UA. Spårslut: Ringar.
Allmänt omdöme: En liten fröken som arbetar lugnt och fint och löser sina problem bra.

Av de 10 anlagen som gjordes klarade sig 8!! Det är banne mig inte dåligt det :D De två som inte klarade det kommer garanterat göra det nästa gång. Den ena gick lite för mycket på färskt viltspår och den andra spårade klockrent ca 400 m men orkade helt enkelt inte sen. Kämpa på hörrni så klarar ni det! Av dem 8 som klarade sig var 5 Nota's Crew-hundar! Härligt Michaela!!

Blev massa mingel, hundprat, bus, mys och annat under dagen, helt enkelt en toppendag! TACK älskade Michaela för att du tar dig tid att fixa såna här supervalpträffar, helt klart underbart!! Och tack till Roger och Inger Skoglund som hade lagt så fina spår och bedömde oss på ett trevligt sätt under dagen :)


Nog med skrivande, nu ska ni få se på våra vackra hundar, mattar och hussar oxå ;) Plus de fina fåren de hade på gården, de var jag bara tvungen att fota med ;)

Hela Nota's crew-gänget, från vänster jag & Udda, Xsara & Arwen, Stefan & Idra, Nathalie & Alexia, Maggan med Lexi & Leia, Ann-Eva & Milo och Helena med Sakura. (Foto Michaela) 

Alexia

Sakura

Sakura och Udda hälsar lite försiktigt

Milo kollar in Udda

Michaela med Luna

Näst intill hela människogänget ;)

Sakura pussar ihjäl sin "gamla" kennelmor ;P

Helena med Sakura

Milo efter sitt spår

Milo spanar in syster Arwen

Ann-Eva med Milo

Xsara med bus-Arwen

Lexi & Leia, eller om det är tvärt om ;)

Två knippen med whippar, Xsara och Michaela med hela Michaelas flock och Mia med sina pojkar, bla annat Uddas pappa Kevin.

Yippi

Luna

Luna, Yippi, Våga och Nota

En katt bland hermelinerna, Mias Joel

De fina gutefåren

Så söt

Jag & Udda (foto Michaela)

Den frusna fisen Udda ville inte alls visa sin långa rygg och långa ben ;) (foto Michaela)


TACK än en gång Michaela till denna fantastiska dag!!

//Malin

Kommentarer
Postat av: Michaela Olsson

Tack till dig Malin och alla dom andra goa valpköparna som kom och gjorde detta möjligt! Och GRATTIS till det godkända anlaget! Tror baks emig det luktar championat i år ;)

2012-04-27 @ 09:25:13
URL: http://www.notascrew.rular.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0