Stolt :D

Idag är jag stolt över mig själv :D Jag har ridit på "riktigt" idag! Det är över 8 år sen jag red senast. Då hade jag stödkorsett för min kotkompressionsfraktur på nionde bröstkotan i ryggen :( och min häst kände att jag var rädd och hivade av mig igen, då slutade jag rida och sålde hästen! Jag har sedan dess inte suttit på en häst överhuvudtaget men så har jag med åren blivit mer och mer sugen på att testa igen men har känt den där oron att det ska hända nåt så jag har inte vågat, tills för någon dag sen, då satt jag på grannens islänning och "red" typ två varv på hennes gårdsplan, men idag har jag alltså ridit på "riktigt", hos Anneli på hennes mammas häst Bolett, i deras padock under väldigt kontrollerade former med all säkerhetsutrustning man kan ha ;) Hjälm, bra stövlar och säkerhetsväst :) Men Bolett är så säker och snäll så det enda "dumma" hon kunde hitta på det var att stanna och vägra gå ;) Men jag gillar verkligen där här hästen alltså :) Hon är såååå trevlig, och fin ;)


Och så till bildbeviset på att jag ridit, alldeles själv :D





Glad?! Hur kan ni tro det ;)


Är sååååå jävla stolt över mig själv att jag vågade mig upp igen! Men det har tagit många år och mycket oro innan det gick. Men som sagt så gillar jag verkligen den här hästen, hon är så mysig! Nu vill jag rida mer och mer och mer ;)

Idag har jag lagt blodspår till lilla Udda igen. Vi började ju viltspårskurs igår hos Christina på Idomic's kennel igår och det gick så bra men min lilla tös behöver pushas på en del så när jag fick tag på både blod och klövar av Anneli idag kunde jag inte låta bli utan la ett spår nere på min tomt och idag gick det lika bra och lite fortare och säkrare! Min duktiga lilla nippertippa ;)
 
Spårnoga som få :)

Mm, en "god" klöv i slutet!

"Släpp matte, den är min!"


Idag har jag dessutom testat en ny variant av inlärning av slalomingångar med Tiili och herre min gud vad hon är kvicktänkt min gamla tant :) Hon fattade galoppen direkt, även om hon testade några gånger att göra fel, men när jag bara skickade om henne så gjorde hon rätt och fick sin belöning! Min duktiga snutta plutta :) Nu ska jag träna på så här tills nästa tävling får vi se om ni inte kan "missa" de där 5 felen i slalomingången nästa gång ;)
Så här har jag tränat:

Nu är vi alla trötta och nöjda så nu får det nog allt vara natten för våran del!

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0