Skilsmässa

Mm, så är det. Jag och Roger ska skilja oss. Detta är en av grejorna jag skrivit om i tidigare blogginlägg men som jag inte velat gå ut med tidigare, inte förrän nu. Detta är ett beslut som jag tagit, men det är fortfarande rätt jävla jobbigt. Jag tror nog fan att det är det jobbigaste beslutet jag tagit i hela mitt liv! Jag behöver inte gå in på varför det har blivit så här, det är ju bara för att gotta sig i den andres eländigheter och det vill jag inte, utan jag kan väl bara konstatera att mina känslor för Roger inte finns där längre. Det är ju faktiskt så att känslorna är en sak man verkligen inte kan styra över. Det som händer det händer, och i mitt fall hände det här, skilsmässa :S Kommer förmodligen bli gamla vanliga, trevliga, glada, spontana Malin när allt lagt sig, men just nu så är hela världen upp och ner. Mycket som ska ordnas och fixas innan allt är klart, det enda som redan är klart egentligen är det emotionella! Mina känslor för Roger är väck, och på det emotionella planet är jag redan skild. Sen ska bara alla papper och allt annat praktiskt fixas. Bara och bara, det är ju inte så bara. Men fan, nu får jag hålla ihop och se ljuset i andra änden. Det kommer bli bra, till slut. Det kommer vara jobbigt ett tag fram över men sånt är livet. Jag har i alla fall ett boende klart. Kommer att bli Åsarpabo framöver. Tackat ja till en lägenhet i Åsarp. En 2:a på 61 kvadrat. Ja, vad ska man skriva mer?! Finns inte så mycket att skriva om just nu. Kommer säkerligen inte ha vare sig lust eller ork att skriva så mycket framöver, så ni får ha lite överseende! Nu ska jag ta tag i en viktig sak, sömnen ;)

Natti natti //Malin

Kommentarer
Postat av: Amelie

hej du. Vet vad du går igenom, att jag och johan gick isär var mitt beslut med och jag mådde nått fruktansvärt efteråt. Det är inte ett lätt beslut att ta, även om många verkar tro det. Även om känslorna svalnat har man en familj ihop, och känslan av att splittra den är hemsk :/ Men du. Det kommer kännas bättre och jag hoppas att ni förblir bra vänner precis som jag och johan lyckats vara.



Lycka till med allt nu

//Amelie

2011-09-22 @ 06:42:17
Postat av: Ida

Tänker på dig vännen.. Hoppas allt löser sig till det bästa för hela familjen!

2011-09-22 @ 06:52:37
URL: http://cronebäck.se
Postat av: Anna

Inte lätt att fatta beslut om en skilsmässa men är du övertygad är det rätt. Livet blir inte alltid som man tänkt och då är även jobbiga beslut viktiga att ta.



Tänker på dig och nu bor vi nära så vill du ha en fika eller bara prata bort en stund är det bara att komma.



//Anna

2011-09-22 @ 09:20:32
URL: http://www.maybetails.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0