Ordnar och donar

Massa saker som ska ordnas och donas innan flytten. Men det mesta är fixat nu faktiskt. Gött att få allt gjort så snabbt som möjligt. Hyresvärden ringde häromdagen och undrade om jag ville flytta in tidigare i lägenheten, och vad svarar man ;) Självklart, bara den är klar. De har lova att måla om i storarum, sovrum och hall plus att taken ska ljudisoleras, handfatet ska bytas och kylskåpet ska in på sin riktiga plats, nu står det på golvet. Så idag har jag varit och valt färger. I hallen blir det brunt, eller vad ska man kalla det, mörkbeige, i storarummet blir det äggvitt och i sovrummet blir det ljusblått. Kommer bli så fint! Nu saknar jag bara en säng att sova i oxå ;) Kanske kan vara bra att ha. Jonathans säng är klar, soffa och soffbord är klart, köksbord är klart så som sagt, nu ska bara jag ha en säng. Kanske ska fixa nån byrå eller liknande till Jonathans rum oxå som han kan ha tv:n på, men det är ju inga stora grejor precis. Nu är det bara det där med att packa :/ Usch, det är INGET roligt alls. Hade gärna sluppit det men ska man flytta kanske man blir så illa tvungen att packa oxå ;) Kan ju faktiskt börja redan nu, så blir det inte så mycket på en gång sen :)

Bara för att inte vara enkelspårig här så ska jag skriva om lite annat oxå ;) Blir väl långrandigt annars ;)

Ska vara med på lag-DM i bruks om ett par veckor. Kom ju fyra på KM i bruks men någon har hoppat av så jag får ställa upp. Det kan va kul så man får lite annat att tänka på och Tiili får jobba lite :) Tränar inget direkt till det, hon har ju alla moment, utan jag finslipar lite sen nån vecka innan istället. Är faktiskt lite sugen på att anmäla till nån elitklass lydnad oxå. Hon är så duktig på momenten nu så kanske till och med skulle kunna lyckas ;) Men då får jag nog faktiskt träna lite oxå ;) Ska kolla tävlingskalendern och se hur det ser ut.

Sen var det ju det där med viktbloggandet oxå. Mina veckor med Må bra gick inget vidare kan jag säga. Men jag har försökt följa deras promenerande i alla fall för att komma igång och röra på mig ordentligt. Detta har funkat kanon och jag har minskat i vikt varje vecka! Nu fick jag ju en extra skjuts kan man ju säga med. Så nu är jag en bra bit under 70kg igen, yippi!! Men nu måste jag komma igång och äta ordentligt snart annars kommer jag stanna i vikt och förmodligen gå upp en del när jag "börjar" äta igen. Tvingar i mig maten just nu och det är inte bra, men vad fan ska man göra då?! Hoppas det blir ändring på detta inom en snar framtid! Jag kämpar vidare!!

Nu börjar mitt domarprov närma sig oxå. 1 oktober är datumet satt för provet och i helgen som var så gjorde vi ett genrep som gick riktigt bra tyckte jag. Skillde mig en del på nåt enstaka moment men på det stora hela så hade jag samma betyg som referensdomarna! Känns riktigt bra inför provet, trots allt. Maxbetygen sitter där de ska och bubblar upp så fort något inträffar i ett moment, precis som det ska vara! Lika så med bedömningarna på övriga saker där vi inte har maxbetyg att tillgå känns betygen helt naturliga! Nu MÅSTE jag bara komma ihåg att KOMMENTERA ordentligt mina betyg jag sätter! Detta får jag verkligen INTE glömma ;) Hm, ja, det går nog bra! Längtar faktiskt till den förste så jag får göra provet, så vi blir färdiga sen! Håll tummarna :)

Måste lägga in ett STORT TACK till alla mina älskade vänner här oxå <3 Så skönt med alla kommentarer på fejjan och via mobilen, det värmer ska jag säga er!! TACK för att ni finns :D

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0