Mina älskade hundar <3

Ibland är det ju faktiskt så att man känner att hundarna är till salu och det jävligt billigt ;) Men idag är de verkligen inte det!! Körde ett litet pass lydnad på förmiddagen med Tiili och hon var bara sååååå bra <3 Perfekt posision och med på allt :) Mm, härliga känsla! Sen blev det bara bättre när vi åkte till skogen och körde ett upplet för första gången på läääääänge. 4 föremål, varav 2 upphängda i träd, högt upp ;) Blev inte 4 skick och 4 föremål in, men väl 6 skick och 4 föremål in! Hon jobbade så jäkla bra hela tiden! Min lilla snuttaplutta <3



Inte nog med att Tiili var duktig i skogen så hittade vi kantareller jag och Jonathan oxå! Trodde faktiskt de skulle vara slut där nu, men tji fick vi! Hittade faktiskt en hel del! Blev en mumsig kvällsmat det ;)



Idag var det dax för viltspår för Udda oxå. Har inte hunnit träna nåt sen vi träffades sist så jag visste inte riktigt hur hon skulle reagera men hon spårade på bra! Stannade inte upp på samma sätt som hon gjort förut utan tuffade på rätt bra, fram tills hon närmade sig klöven, då smög hon ;) Hukade sig, blev långsam och såg allmänt konstig ut ;D Sötnosen! Sen tog hon inte köven förrän jag rörde på den, då klippte hon den direkt! Min lilla duktiga Whippet :)



Hm, nu närmar sig lördagen med stormsteg :S Kan mina maxbetyg utan och innan så jag kan inte göra så mycket mer nu. Bara att försöka koncentrera sig så gott det går på provet! 

Nä, sängen nu //Malin

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0