Rörigt...

...det är bara förnamnet kan jag säga. Min hyresvärd ringde i veckan och sa att jag kunde få flytta in i lägenheten till helgen, den som var nu, och jag blev överlycklig så klart :) De var inte riktigt färdiga sa dem, men jag kunde få tillgång till kök, badrum och sovrummet i alla fall. Toppen tänkte jag och åkte dit och fick en chock :S Det var inte färdigt nånstans :( Ingen el, inget kylskåp, inga tapeter i storarummet, inget golv i storarummet, handfatet var inte bytt, ja, behöver man säga mer?! Jävla skit rent ut sagt. Undrar hur de tänkte där :/ Men jag flyttade dit mina grejor ändå på lördagen men valde att ställa allt som jag absolut inte behövde i källaren i förådet. För till saken hör oxå att jag fått en lägenhet i stan, som jag kan få tillgång till redan 1 januari 2012, så därför vill jag inte packa upp för mycket i lägenheten i Åsarp heller. Men att bo på en byggarbetsplats var väl inte direkt vad jag hade tänkt mig kanske :S Tur att jag inte har Jonathan denna veckan för han hade inte kunnat bo i den skiten! Usch, säger jag bara. Men det blir nog bra när det är färdigt sen ;) Och då flyttar jag snart igen ;D Blev lite dumt faktiskt, att jag fick lägenhet i Åsarp, och så får jag inte vara kvar på jobbet där ute utan förmodligen kommer få nytt jobb i stan, så tittade jag på en lägenhet i stan som jag tog. Ja, rörigt kan man väl lugnt kalla det :)

Sen var det där med jobbet ja. Har inte fått nåt nytt ställe att vara på, men jag är fast anställd så jag är inte speciellt bekymrad över det men det hade inte gjort nåt om man slapp tänka på jobbet oxå mitt i allt. Ja ja, det blir nog bra.

Hoppas verkligen att allt blir lugnt när jag flyttat klart, fått ny brukare och allt är klart med skilsmässa och annat! Jag pallar mycket men nu börjar det bli jobbigt faktiskt, eller börjar, det ÄR jobbigt. Men bara att kämpa på, för Jonathans skull om inte annat! Och för kärleken ;)

Udda har nu varit själv, utan andra hundar runt sig, i lite över en vecka nu och jag tycker det går riktigt bra. Hon är sååååå duktig den lilla pluttan :) Samma dag som Tiili försvann var hon lite konstig och orolig och sen är ju allt så rörigt så hennes matlust är långt ifrån bra men förutom det är jag stum av förundran över hur bra hon sköter sig :-O Hon är nog den bästa hunden jag någonsin haft! Inga olater, förutom att hon hoppar upp på diskbänkar och annat ;) går bra i koppel, älskar allt och alla och köper alla nya miljöer med hull och hår! Dessutom är hon faktiskt grymt duktig i lydnaden så det ska bli riktigt spännande att se hur långt vi kan ta oss där ;) Skam den som ger sig ;D




//Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0