Lite uppdatering...

...kanske vore på sin plats. Det var ju ett tag sen sist nu, men jag är ju lite sån oxå, mår jag dåligt så skriver jag mycket, precis som när jag mår bra, men nu har det varit så himla mycket runt om mig så jag har varken hunnit eller orkat skriva nåt :/ Men nu ska jag ta mig lite tid och ork tänkte jag för nu har det hänt så mycket grajor som är både glädjande och ledsamt.

Jag tror jag börjar med det roliga ;) Min viktblogg! Den går framåt, eller neråt kanske jag ska säga ;) Ställde mig på vågen nu på morgonen och den visade en total viktnedgång på 4,5 kg!!! Nu är det bara 3 kg kvar till mitt mål och nu FAN ska det bara gå! Nu har jag så mycket jävlaranamma i mig så fan om det inte gick den här gången :D

Sen har det hänt en annan grej oxå som lyser upp tillvaron, men som vanligt ska jag vara lite hemlighetsfull med detta ;) Kan bara säga att jag är så lycklig när jag tänker på det :D

Så till det tråkiga :S Doris har fått flytta tillbaka till sin uppfödare :( Jag kan inte ha tre hundar i lägenhet och eftersom hon är lättast att omplacera och uppfödaren kunde tänka sig att ta tillbaka henne så fick det bli så. Vet ju att hon kommer få det bra där så det går rätt bra faktiskt! Sen kommer Ellan tillbaka oxå. Det funkar inte i det nuvarande fodervärdshemmet så jag tar tillbaka henne men har redan hittat ett nytt hem till henne där jag hoppas att det ska funka! Bara att hålla tummarna!

Fix stannar hos sin uppfödare! Fick besked om det igår. Det blir så bra så! Nu är det bara Duchess som ska bort då :( Det kommer bli tuffast tror jag så det får vänta lite tills jag är i bättre balans!

Idag hoppas jag att jag ska få lite roliga nyheter om min lägenhet oxå så jag kommer dit snart! Det är extremt påfrestande att bo under samma tak som den man ska skilja sig från :S Det är bara att hålla tummarna för det oxå :)

Imorgon drar jag, Jonathan och mamma till Ikea för att köpa säng och lite annat småkrafs som behövs till lägenheten. Det livar alltid upp att få komma ut lite!

Nu har det snart gått en vecka sen jag gjorde mitt domarprov oxå. Kom på att jag faktiskt inte skrivit om det heller. Jag hade en sån jävla go känsla innan provet! Kunde mina maxbetyg utan och innan och väl på plats så sjönk modet rejält kan jag säga :/ Vi var lovade lättbedömda hundar och istället fick vi det svåraste hundarna jag någonsin dömt tror jag!! Ja, alla var inte så svåra men de flesta utav dem. Hade bland annat en hund som skällde sig genom hela lydnadprogrammet! Det är absolut inte arrangörernas fel, de gjorde ju så gott de kunde, men man kan ju undra vart alla våra dukta tävlingsekipage i distriktet var?! Det var ju ett ypperligt tillfälle att få träna! Man fick belöna mellan varje moment och blev det fel fick man göra om plus att vi stod en massa folk på plan vilket ibland kan vara svårt att träna, så det är fortfarande förundransvärt att inte någon ställde upp!! Så jag kan väl säga att blev jag godkänd kan jag va glad men blir inte förvånad om jag inte blev det! Den som lever får se. Klarar jag mig inte gör jag om det!!

Nä, ta tag i mitt liv lite kanske!

//Malin

Kommentarer
Postat av: /SG

Åhnej, vad tråkigt med vovvarna (och katterna också givetvis), men inte ska du väl sluta med staffarna helt? Kommer du fortsätta med kenneln alls?

2011-10-11 @ 12:13:04
URL: http://sandrageszti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0