Vikt-, besöks- och valpblogg ;)

Mm, nu blir det mycket text men inte så mycket bilder, tråkigt men sant ;)

Jag lovade ju att börja viktblogga igen och det brukar jag alltid göra på fredagar men den här helgen har bara sprungit bort så jag hann inte så den kommer nu istället :) Förra veckan, ja veckan innan den som varit nu då så vägde jag 70,6 kg, hm mycket enligt mig, och den här fredagen stannade vågen på 70,1 kg!! Med andra ord en viktnedgång på 0,5 kg :D Jag har verkligen skärpt mig i veckan och ätit mina poäng och tränat så gott jag kunnat hemma. Gymet har jag inte varit på på läääänge men det hinns inte med när man har valpar, praktik och annat som ska pysslas med först. Men en tjej på praktiken gav mig ett bra tips på träning som tränar i princip hela kroppen och framför allt då magen som jag verkligen vill träna; plankan, eller bryggan kan man oxå kalla den! Hon sa det att sit ups, nämnas ska oxå att tjejen jag fick tipset av är en riktig träningsnarkoman och dessutom sjuksköterska ;), lätt görs på fel sätt och då ger det ingen effekt och sen blir magen lätt bullig när man varit gravid eftersom graviditeten särar på magmusklerna. Men plankan är bra för den tränar de inre musklerna och är inte lätt att göra på fel sätt, och det bästa tyckte jag var att det inte gör ont att göra den och den är ASJOBBIG ;) men lätt att göra när man får ett par sekunder över! Inget svett, man behöver inte byta till träningskläder och duscha efteråt och som sagt den tar ingen tid! Me like :D Så nu kör jag plankan typ tre gånger om dagen, om jag kommer ihåg. Gjorde det varje dag förra veckan och orkade då bara 10 sekunder, imorse gjorde jag den igen efter en liten paus i helgen och orkade 20 sekunder :-O Låter kanske lite men prova ni som inte provat den så förstår ni att man inte orkar så länge ;) Vet ni inte hur man gör kan ni gå in och kolla Olga Rönnbergs blogg, på framsidan gör hon just plankan och hela hennes blogg är för övrigt väldigt intressant! Så nu kämpar vi en vecka till då!

Igår var Doris uppfödare här, Lyckostaffens kennel, och tittade på hennes fina valpar. De tyckte det oxå, att de var fina, så klart ;) Och Doris blev helt galen när de kom in! Hon brukar bli glad när det kommer folk men när de kommer blir hon helt tokig, känns bra inför framtiden när de ska para henne och ta en kull på henne! Hon kommer trivas så bra hos dem då :) Sen var en valpköpare här med hela hennes "flock" :D Alltid lika trevligt!

Och så valparna då, mina egna alltså ;) De är idag 3 veckor och ska fotas, om jag hinner annars får det bli imorgon. Nu är det extra kul att sätta sig vid valplådan. De busar med varandra och äter mat som bara den! Ingen har hittills, peppar peppar, blivit dålig i magen av maten så nu kör vi på! Doris diar dem fortfarande ganska mycket men kommer, om jag känner min hund rätt, att avvänja dem snabbt ;) Hon är jätteduktig med dem och gör vad hon ska men just nu är det inte mer än så. Hon vill gärna vara med oss och mysa och busa så jag tror hon kommer uppskatta när de blir lite mer busiga så hon kan leka med dem lite.

Min blivande valp är på onsdag 8 veckor och på fredag, om någon missat det ;), kommer hon hem! Tur att jag har mina egna valpar att gosa och greja med så tiden går lite fortare, annars hade den nog gått bra långsamt fram till fredag ;) Det ska bli så spännande! Och kul med en egen valp i huset igen, även fast jag har fem själv hemma så är det inte samma sak. Så nu måste jag snart valpsäkra huset lite igen ;) Ha ha, lika bra inför mina egna valpar oxå ;)

Udda 7 veckor+


Nä, nu ska det lagas lite mat innan det är dax att dra till praktiken. //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0