Taggad :)

Jag har en malle som är taggad till tusen på allt just nu :) Vi har ju mest bara gjort det vanliga vardagliga träningen det sista och det räcker inte för att min mallefjant ska bli trött kan jag säga, till skillnad från staffarna som nöjer sig med det lilla :) Men nu har jag dragit igång träningen på allvar för nu har jag fått för mig att jag ska starta en lydnadsklass elit :D Är riktigt sugen på det faktiskt. Har alla momenten men behöver finslipa en del och framförallt tagga ner Tiili ;) I fjärren studsar hon som en studsboll och när hon väl är still och hon får en godis hugger hon mig i fingrarna vilket hon ALDRIG brukar göra annars ;D Liiiite taggad kanske, ha ha. Men det är bra, hellre det än att hon är seg! Så nu kör vi våra 5 minuters träningar varje dag som vi brukar när vi ska tävla. Kort men väldigt effektivt! Bästa träningen enligt mig :) Sen brukar vi träna en eller två gånger lite längre där vi kör sånt som är svårt att göra inne, eller i trädgården som de långa inkallningarna, och sändandena till rutan och konerna. Så kör vi så här typ ett par veckor kanske hon har taggat ner lagom till en tävling nu på försommaren ;)
Idag har hon fått spåra vilket vi inte gjort på läääääänge. Men trots att hon var taggad till tusen spårade hon som en gud :) Duktiga hon! NU är hon trött och nöjd kan jag säga! Tack Lotta, för sällskapet!

Jag har dessutom cyklat igång Tiili. Hon har riktigt dålig kondis nu när hon varit still pga huggormsbettet. Så nu kör vi cykling varannan dag ungefär och då med intervallträning för att få upp kondisen igen! Brukar ju åka till skogen och släppa henne så hon får hoppa över stock och sten men nu är det ju hundförbud i naturen så nu får det bli cykling och vanliga promenader istället. Så tänk på det alla ni som är ute i naturen, ska ni ha hundarna lösa nu ska ni ha dem som om de vore kopplade så att de inte kan springa efter något vilt!

Valparna är idag 6 dagar gamla och jag säger bara herregud vad de växer :-O När jag går och lägger mig tittar jag till dem och när jag vaknar tittar jag på dem igen och tycker att de har växt ;) De har nu näst intill dubblat sin födesevikt! Valp 1 vägde 329g när han föddes och väger nu 618g. Valp 2 vägde 367g och väger nu 690g. Valp 3 vägde 313g och väger nu 605g. Valp 4 vägde 293g och väger nu 592g och slutligen valp 5 vägde 327g och väger nu 632g!! Kolla tjockisarna:










//Malin


Kommentarer
Postat av: Sarah

Vilka härliga bilder:) kram

2011-05-02 @ 10:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0