Morgongympa ;)

Här är vi minsann inte trötta på morgonen, i alla fall inte hundarna ;) Udda och Doris har morgongympat i form av dragkamp, brottningsmatch och spring!




Hon är snabb den lilla :D




Glömde skriva igår att jag tränade med Tiili. Hon var så uttråkad så nu var jag tvungen. Hon har hamnat lite i skym undan pga alla valpar :S Usch på mig. Men det blir lätt så. Men som sagt igår tränade vi och på ren svenska körde jag fullständigt skiten ur henne ;) Det gillar hon. Hon har ju liksom inget stopp, kan hålla på i all evighet! Men hon var bra trött när vi gick hem från tomten, min tomt alltså ;) Jag körde sändande till konen - gick inget bra alls i början, tittade på mig som en fåntratt och undrade vilken kon jag menade. Och när hon väl gick sen så gick hon bara halva sträckan fram till konen. Hm, bara att börja om med andra ord. Men efter ett par påminelser så gick hon så fint till konen. Därefter körde vi rutan och den som vi haft så mycket problem med när hon var yngre sätter hon nu klockrent varje gång!! Gött! Mellan lydnadsmomenten körde vi slalom på båda sidor vilket hon faktiskt fixar nu :D Och hon tycker det är så roligt. Sen körde jag lite fritt följ med sitt, ligg och stå inblandat och hon är sååååå duktig alltså :D Har sån fin position och gör sättanden, lägganden och ställanden utan problem! Sist men inte minst körde jag lite inkallning med snabba ställanden och det funkade oxå riktigt bra. Var supernöjd när jag gick hem från träningen igår, precis som Tiili tror jag :)

Annars är vi tillbaka till våra gamla vanor hemma, Jonathan är sjuk :( Han har feber och ränneskita :( Det är så synd om honom. Varför kan det aldrig vara nog? Känns liksom som vi har upplevt detta förut på nåt vis ;) Hoppas banne mig att det ger sig snart! Inte kul för någon när Jonathan är sjuk.....nu vill han ha nåt säger han, får väl ge mig härifrån och kolla vad han vill ha, min gulleplutt.

//Malin

Kommentarer
Postat av: Michaela Olsson

Så härligt att läsa att hon är så framåt! Det verkar som att dom allihopa har tagit flytten med ro och acklimatiserar sig väl i sina nya hem! Bra att Doris & Tilli är så snälla mot Udda, dom lär ha mycket gott av varann! Å snart kommer det ju en whippetkompis med! =)

2011-05-24 @ 11:57:24
URL: http://www.notascrew.rular.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0