Gammal?!

Jag gör min praktik i psykiatrin jag läser på allmänpsyk 2 i Falköping. Det är den bästa praktiken jag gjort i mitt liv tror jag. Trots allt hemskt det innebär att jobba/praktisera på en psykavdelning har vi sååååå roligt och skrattar mycket :D Jag gjorde praktik på psyk för ca 6 år sen och minns detta som 5 veckors plåga :( Känner så här när jag gjort en och en halv vecka att saker och ting inte ändrats så mycket inom psyk men det som ändrats är nog jag själv, för jag är mycket mer intresserad och just arbetsgruppen. Var inte på samma avdelning förra gången och är JÄTTEGLAD över att ha hamnat på denna avdelning med denna supertrevliga och sympatiska personal, en STOR ROS till dem!! Fick en sån rolig kommentar av en patient igår med : "Är du elev? Praktiserar alltså? Jag tycker du ser gammal ut för att vara praktikant" Ha ha! Tur man kan hålla masken i ett sånt läge. Härliga patienter! Det är väl just såna saker som förgyller ens dag oxå :)

Mina valpisar då :) De bara växer och växer. Det är verkligen inte klokt. Men det är så härligt att sitta vid valplådan nu och titta på hur de anstränger sig för att ta sig framåt på sina extremt vingliga ben ;) Ögonen har ju inte öppnats än heller så de har det inte lätt när de rumlar runt i lådan ;D Och arbetet med dem just nu består i att tvätta och byta fällar, inte för att de är speciellt skitaktiga utan för att deras kära mor Doris slabbar så hemskt fortfarande och är inte speciellt noga med sig själv utan koncentrerar sig bara på att hålla valparna rena :) Vilket givetvis är bra oxå ;) Men det gjorde inget om jag slapp duscha henne varje dag, men det kommer väl eller rättrare sagt så slutar hon väl blöda snart så jag slipper duscha henne. Hon är bra i alla fall, min lilla Doris!

Ni glömmer väl inte kika in på hemsidan? Bilderna jag lägger upp här finns inte där och bilderna jag lägger upp där finns inte här, så för att få se alla bilder jag lägger upp så måste man gå in på båda sidorna ;) Så kolla in på hemsidan oxå vet jag ;) Klicka HÄR

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0