Det händer grejor :)

Oj oj oj, vad tiden går fort nu känner jag :) Jag har haft så mycket runt om mig sen senaste inlägget därför blev det inget förrän nu. Valparna är strax tre veckor och nu händer det grejor i valplådan kan jag lova ;) De går på sina ostadiga ben, försöker leka med varandra och har idag fått sin första smakportion! Dessutom har jag klippt klorna på dem för första gången idag. Man kan nu börja ana deras personligheter oxå vilket är väldigt spännande. De är dessutom väldigt duktiga och går till tidningen emellan åt och kissar och bajsar, men allt som oftast kissar de där de är ;D Men det är en bra början! Tar MASSOR med bilder på de små liven men tyvärr räcker inte platsen på hemsidan till för så många bilder och här kan man i och för sig lägga ut obegränsat men det tar så tid så därför får ni hålla er till godo med det jag lägger upp, hoppas ni är lite nöjda med det i alla fall ;) Här kommer lite bilder från dagens provsmak av mat!

"Hm, det är nåt som luktar gott här", säger valparna

Mums










Nu har jag gjort tre av min fem veckor långa praktik och jag har verkligen haft skitkul! Har nog aldrig trivts så bra på en praktik som jag gör där. Personalen är såååå måna om sina elever och vi skrattar och har roligt hela tiden i det eländiga med de sjuka patienterna. Kommer vara lite sorligt när jag slutar faktiskt. Hoppas jag kan hålla kontakten med dem fast jag är kommunanställd, det vore kul.

Idag har jag hälsat på hos min nya brukare ihop med min nya chef. Det är ju så i den här branchen som jag jobbar i att saker och ting förändras och att man får byta chef emellan åt. Nu är jag inne på chef nummer fem, tror jag, och jag tror det är min femte brukare jag är hos. Men detta ser jag som något positivt, får ju massa erfarenhet för ingen brukare är den andre lik. Den här som jag ska jobba hos nu verkader urmysig! Dessutom bor han mitt i skogen i ett jättemysigt litet hus och jag fr ju som jag sagt tidigare ta med mig hunden. Åh, jag kände direkt när jag var där att jag kommer stormtrivas! Vill börja jobba nu ;)

Åh, nu är det bara en vecka kvar ;) Tills min lilla Udda kommer hem! Längtar, längtar, längtar...

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0