Träning på hög nivå ;)

Oj, vilken fantastik dag :)Vädret har verkligen varit kanon hela dagen! Tur att man var ledig idag ;)

På förmiddagen "Uddasäkrade" jag huset för att ta med valparna till stan. En förklaring på detta kanske ;) Jo, det är så att min älskade lilla Udda öppnar alla grindar som finns, är uppe i alla fönster och river ner allt som finns där, kissar och bajsar överallt och slutar med att gå upp på övervåningen och lägga sig i våran säng när vi lämnar henne ;) Hon är kul hon, NOT! Så igår kväll listade jag ut en plan för att besegra henne. Jag säkrade alla grindar extra mycket, lämnade henne med Doris och Tiili, stängde grinde på övervången plus den i hallen nedanför trappan, lät henne ligga på min tröja i bädden och lämnade lite godis på golvet. DET FUNKADE!! Hon hade inte öppnat några grindar och inget kiss eller bajs på golvet :D YIPPI! Åtminstone funkade det denna gången ;) 
Till valparna och stadenresan då. Valparna fick följa med till Djurmagazinet och miljöträna lite vilket de inte hade nåt emot alls :) Trevliga valpar jag har ;) Sen fick de sitta i bilen medans jag, syrran och Jonathan fikade en sväng på stan och när vi handlade vilket de numera inte heller har nåt emot :D 
Väl hemma satte jag upp nya poolen som uppskattades väldigt av sonen kan jag säga :D Han är som en fisk i vattnet, trots att jag i år inte använde nåt varmvatten alls utan tog ur slangen där vi bara har källvatten ;) Inte Jonathan emot som hoppade, åkte rutschkana och badade som bara den :)
 
Sen kom syrran och Markus ut för att grilla lite, trevligt som vanligt :) , och då passade jag på att fota min lilla Udda lite vilket jag oftast inte har tid till när jag är själv.

Vacker hund med fult öra ;)

En whippets baksida ;D

Titt-ut

Det är svalkande skönt att ligga under töjorna :)

På eftermiddagen/kvällen packade jag in samtliga hundar och åkte till klubben. Jag och Doris ska ju tävla på staffespecialen så vi behövde en rejäl genomkörare och Tiili behövde massor egentligen men fick stå över lite nu och valparna behövde social- och miljötränas!
 
Jag la Doris plats medans de skottränade och medans en kille med sin malle som gästtränade hos oss kampade med sin hund :-O Men hon låg snällt kvar, dock med lite påminnelse av mig och med lite pip, MEN hon låg!! Har ju haft lite problem med detta moment innan så det kändes skönt att hon inte gick upp! Sen tränade vi linförighet där jag fick påminna henne i svängarna lite annars var det bra. Ställande och läggande är som vanligt klockrena tior ;) Och i inkallningen fick vi träna bara sitt kvar för att hon kunde minsann själv ;) Apporten tränade vi oxå och hon tuggar lite men tar den inte innan jag säger och släpper den inte och går inte iväg! Hoppet tränade vi inte för det kan hon och där gäller samma som inkallningen, fokus på att sitta kvar! Hon är så duktig min lilla plutta så gör hon som hon ska och ligger på platsen kommer det nog gå ganska bra, om jag får säga det själv och jag är ju inte partisk alls ;D


Tiili fick köra dirigeringsapporten och behövde allt påminnas om att koppla på hjärnan och ta det lilla lugna ;) Ska nog dela momenten lite för att hon inte ska dra iväg från konerna så snabbt! Men efter att hon blivit påmind och kopplat på hjärnan gör hon det ganska tjusigt faktiskt :) Sen körde vi rutan oxå och egentligen är det samma där, hon har så bråttom och vill göra allt själv vilket inte är så poppis i eliten ;) Sen behöver hon komma lite längre in i rutan så det ska vi lägga lite mera fokus på oxå, annars är hon rätt duktig! Körde lite dumruta oxå och testade Bosses tips om att säga namnet och sitt i sättandet, som vi missade på tävlingen sist. Detta funkade riktigt bra så det kör jag på! Kom på en annan sak jag ska ändra oxå och det är att jag ska säga hennes namn istället för stanna vid konen så att hon vänder upp mot mig så hon ser vart jag pekar när jag ska sända till rutan eller apporten! Tror det kommer funka fint med. Körde lite inkallning med stå och ligg oxå och farten var kass men ställandena och läggandena var tillfredsställande. Skyller på att det var varmt ;) Sen hoppade vi lite agility oxå och om jag bara är övertydlig så gör hon precis som jag vill :D Min duktiga mallefjant <3

Och slutligen fick alla valparna komma ut och det var ju ingen som tyckte dem var söta ;) Och valparna bara köpte det nya stället och alla hundar, så säkra som de är :) Alla tre fick vara ute en stund sen satte jag staffevalparna i bilen för att träna lite med Udda. Sitt kan hon jättebra nu så nu tränar jag ingångarna vilket hon gör jättebra, två gånger ;) Sen tycker hon att vi gjort det och skiter fullkomligt i mig ;) En utmaning ja ;D Sen gjorde jag två valpinkallningar och hon kommer som ett skott och bara älskar att vara med mig, me like :D En riktigt härlig dag på klubben blev det! Höll på att glömma att jag hjälpte Katarina och Ove med sin Lotus och apporten. Han tar apporten men släpper den direkt så jag engagerade mig lite och fick honom att hålla den lite bättre i alla fall, kul att kunna hjälpa till lite :)

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0