Midsommar 2011

Ja, då var vi på mitten, innan det vänder mot det mörka igen ;) Midsommar :) Som vanligt firades detta hemma hos mamma och pappa. Min farmor och farfar, min mormor och hennes sambo Rune och syrran och hennes gubbe Markus var oxå med. Sen hade vi ju alla hundar med oss oxå ;) Vi med våra 5, syrran med sin och mamma med "lilla" Stumpan. Men tyvärr kan vi inte ha alla ihop utan vi släppte alla valparna ihop med Stumpan vilket går utmärkt och när jag tog ut Doris fick Stumpan gå in. Men det funkade bra :)
Jonathan åt som vanligt bara potatis men åt desto mer jordgubbar och avslutade med två mackor ;) Mamma hade dessutom gjort en god dessert till kaffet, hallontårta, som föll mig i smaken då den inte innehöll något socker :) Allt var gott som vanligt! Gillar verkligen midsommar med färskpotatis och sill!
Jag hade så klart med kameran och bjuder på några av dem 80 bilder jag tog ;)

Årets midsommardukning hos mamma

Mina båda älsklingar <3

Markus och Syrran

Godingen har ätit jordgubbar, syns det ;)

Ellan och Opie hos mamma för andra gången och de är helt oberörda :)

Ellan hittade mammas fontän och upptäckte att det gick att dricka ur den ;)

Vackraste rottisen, hon har varit i min ägo ;) , Stumpan, snart 8 år :)

Stumpan och Opie, lite storleksskillnad ;)

Två whippar + två staffar = massa bus ;) 

Stumpan smyger på de små

Udda är språksäker och lägger upp hela magen och strupen för stora Stumpan :)

Finaste Opie :)

Sötaste Ellan, med massa frön i pannan ;)

Idun busar med Opie och Ellan tittar på ;)

Vi avslutade dagen hos mamma med den här goda!


I förrgår, den 22/6, var jag, Jonathan och valparna hos Ingela och hennes "flock" och hälsade på. Hon hade kameran framme så vi fick massa fina kort på både barn och hundar och efteråt bjöd hon på våfflor till kvällsmat :) Härligt!
Udda gör en närmare inspektion av Myran

Opie hittade en kul leksak hos Ingela :)

Jonathan hoppar högt ;)

Humlan och Opie

Vackraste Udda :)

Udda är fortfarande lika udda med sina två olika sidor ;)


Fortsatt trevlig midsommar önskar vi alla valpköpare, mina kära uppfödare, vänner och familj <3

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0