Inga nollor ;)

JAAAAAAA!!! Yippi!! Idag hade min kära mallefjant nästan ;) hela hjärnarn med sig och visade återigen att hon faktiskt kan ;D
Vi har varit i Töreboda och tävlat elitklass lydnad igen. Hade inga förväntingar efter förra gångens tävling med tre nollor utan tog tävlingen som den kom. Att jag skriver att hon nästan hade hela hjärnan med beror på att hon gjorde alla moment, men hon hann med att springa till nästan alla koner på hela planen först ;) Domaren sa vid ett tillfälle: "Oj, vad hon vill mycket!" Det stämmer mycket väl in på min älskade malle :) Hon var tilll och med på väg att sticka iväg och göra vittringen innan ens pinnarna var utlagda ;D Och på sändandet till rutan drog hon hela vägen bort till dumrutan så jag fick kalla tillbaka henne och på vägen tillbaka kom hon i hundra knyck men jag lyckades ändå stanna henne i rutan och få henne att lägga sig i den :-O Då fick jag hjärnsläpp och visste inte hur jag skulle gå när tävlingsledaren kommenderade iväg mig ;) Ha ha. Vi har kul vi, när vi tävlar jag och Tiili :D
Här kommer moment för moment:

10 - Sittande i grupp
9,5 - Plats - lite orolig som vanligt
7,5 - fritt följ - snett sitt, trycker, går lite framför förare ;)
5 - dumrutan - tokan satte sig inte på sättandet och stod heller inte still alls
6 - Inkallning med stå o ligg - jäääääättesent läggande
6 - sändande till rutan - många kommandon och vid sväng vilket nog var riktat mot mig ;)
10 - hopp apport
7 - vittring - tog rätt direkt, släppte, luktade på de andra och tog rätt igen :D
8 - fjärr - dk sitt, hon ville inte komma igång riktigt utan jag fick säga sitt två gånger

Summa denna gång: 235,5, ett andra pris och en andra placering :D Härligt! Jag var så glad att jag hoppade jämfota från planen och hade förmodligen ett leende från öra till öra :D Min älskade mallefjant <3 STORT grattis till Bosse med Decco som knep första platsen med ett förstapris :) Ni är så duktiga!!


Christina från kennel Idomic's tävlade oxå idag och hon hade med sin bebis Tiffy så hon och Udda fick rejsa i hagen de har på Töreboda BK. De hade jätteroligt! Det är så härligt att se hur de springer, brottas och springer lite till ;)

Nu firar jag mina framgångar från tidigare i veckan och från dagen med öl, tacos och massa godis :D

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0