Debut i lydnadsklass elit :)

Så var det dax, för debuten i lydnadsklass elit för mig och Tiili. Detta gick av stapeln igår, 10/6, på Vara-Grästorps BK. Detta var ingen planerad tävling utan jag efteranmälde mig efter inrådan av Alf som jag skulle bakdöma för på samma tävling. Han tyckte att jag kunde tävla om jag ändå skulle dit så visst, så blev det. Har ju faktiskt tränat en hel del till den här tävlingen men dan innan gick inget :/ Kändes ju sådär inför tävlingen kan jag säga. Var så där lagom nervös oxå, men faktiskt inte så nervös som jag kan vara inför en brukstävling :) Gött!
Tävlingen började bra med att jag drog nummer 2 ;) Ville verkligen inte starta som nummer ett så det var ju bra. Det var jag och en tjej till med en mallehane så det var ju lite kul :) Stolpar upp programmet tänkte jag så är det lättare att se lite vad det blev utav det hela ;) Om det nu är nåt att se vill säga ;)

10 - Sittande i grupp - kändes bra att börja så eftersom jag inte tränat detta någonting ;)
8 - platsliggande - som vanligt lite orolig och kröp lite men vi nollade inte i alla fall ;) Detta har jag inte tränat på lääääänge ;)
6,5 - fritt följ - ja det är oxå som vanligt, hon träner, studsar lite, växlar position med mera får jag väl tillägga, men vill så väl och har full kontakt hela tiden ;)
7 - dumrutan - hon flyttar sig lite i ställandet och sättandet men gör det för övrigt bra tycker jag :D
5 - inkallning med stå o ligg - hm, ja, detta är ju oxå ett moment som vi jobbat med MYCKET och inte blir det bättre för det :/ , lååååååångt stå och långsamt ligg :S
0 - rutan - detta momentet brukar jag känna mig säker på, förutom att hon kan lägga sig precis i kanten och på så vis hamna utanför, men hon hittar alltid rutan och gör allt bra, förutom denna dag :/ Hon gick till konen jätteffint och när jag skickar henne åt vänster så sticker hon däråt men hittar inte rutan?! Mycket märkligt :/
9 - dirigeringsapporten - oj oj oj :D Min brutta gjorde detta prickfritt förutom ett omtag! Så som jag kämpat med detta momentet :D
8 - metallapport o hopp - ja, och jag läser till domare?! Sa apport alldeles för sent, så kan det va ;)
0 - vittring - har inte tränat med fastspikade pinnar tillräckligt tydligen ;) Och så tog hon till slut fel ändå ;)
0 - fjärren - gör skiftningarna bra förutom att hon flyttar över en längd :/ Mera träning ;)

Summa? Nej, det räckte inte långt med dem tre nollorna kan man väl säga. Men jag är ändå nöjd att jag gjort debuten och åtminstone klarat ett av de tre jobbigaste momenten! Nu tränar vi på fram till nästa tävling som är nästa vecka. Vem vet vad som händer då ;)

Jag bakdömde ju igår oxå och det funkade fint. Började med lkl III vilket jag kände var lite tufft, men jag kommer in i det snabbt och sen flöt det på bra tyckte jag. "Mina" betyg låg sällan eller aldrig långt från Alfs och det känns att man börjar få in betygen i ryggmärgen, göttans :) Fick se en hel del bra förare och hundar, sånt är alltid kul!

Nä, ska nog greja lite med hemsidan tror jag. Ska se om jag inte kan lägga in lite resultat. Sånt är väl alltid kul att kolla, kanske ;)

//Malin


Kommentarer
Postat av: Anneli, Chico & Yra

Det va ingen dålig debut! Grattis och lycka till nästa helg!

2011-06-11 @ 23:00:55
URL: http://www.bokskogens.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0