Agility KM

Min malle kan!! Ja, nu har hon faktiskt bevisat det. Hon har ju lite svårt att få ihop sin hjärna när vi ska göra saker på "allvar", vill massa och vill behaga mig och då blir det fel. Men nu, eller ja, igår ;) , så bevisade hon att hon, efter nästan 6 år, att hon faktiskt kan få ihop hjärnan så att det blir riktigt bra :D
Vi hade KM i agility på klubben igår och ni som känner mig vet hur ofta jag tränar agility ;) Jag har lärt henne slalom och balanshindren, men tränar inte detta heller speciellt kontinuerligt, och resten kör jag på ren lydnad! Det funkar :-O Hade det inte varit för duktiga Magda och Tosca så hade vi vunnit igår ;) Vi som alltid brukar diska oss för att hon vill så mycket och då tar fel hinder, fick ihop allt igår och i agilityklassen tog vi oss runt med endast en vägran och i hoppklassen med en vägran och fem fel :D Yippi!! Dessutom är hon riktigt snabb :) Jag blev riktigt taggad av denna framgång så jag ska nog allt anmäla henne till någon tävling. Hon gjorde ju precis som jag ville igår, två gånger dessutom, så det känns hoppfullt, ha ha! Spännande ;)

Innan KM så hann jag faktiskt med lite lydnad oxå. Hon gjorde både rutan och dirigeringsapporteringen klockrent igår så det var en snabb men intensiv träning ;) Tränar en massa på fjärren oxå och på nära håll funkar det tillfredsställande och på håll så flyttar hon fram :/ Behöver tips känner jag! Jag tränar jättekort, typ en eller två skiftningar och flyttar hon inte så får hon belöning annars gör vi om det och alltid belöningen bakom henne men likt förbannat så funkar det inte på håll. Vad ska jag hitta på då? 
Sen är det där med vittringen, men jag ger de fastspikade pinnarna ett tag till får vi se om det lossnar. Vågar inte träna utan fastspikade pinnar innan tävlingen nu. Hon får INTE plocka i dem :S Har till och med testat att neja henne men hon gör om det redan på nästa skick :( Ja ja, vi får väl se vad som hände rpå tävlingen på lördag. Vad som helst kan hända ;)

//Malin 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0