8 veckor

Hoppsan, nu är det den 20:e juni vilket betyder att mina bebisar är 8 veckor :-O Herre gud vad tiden sprang iväg! Men vilken fantastisk resa jag har fått vara med om :) Helt underbart att få uppleva allt detta. Först parningen mellan min lilla Doris och snyggingen Adonis. Sen följa hela dräktigheten och se hur magen växte och hur det rörde sig och den där undran man hade om hur många det var, hur de såg ut och vad fördelningen skulle bli :) Så kom dagen de föddes och mina nerver sattes på prov ordentligt då "Pluggen" inte ville komma ut riktigt och det slutade med en resa till Jönköping, men att allt gick bra till slut :) Sen har man myst, myst och åter myst, tills de blev så stora att Doris inte städade hos dem längre, då städade, städade och åter städade man ;) Ha ha, nej då. Man har allt myst en massa sen oxå. Och lekt, klippt klor, avmaskat, matat osv. Allt har bara varit så underbart! Dessutom kan jag säga att det var ett STORT plus att ha valpar vid den här årstiden! De har varit ute MASSOR! = mycket mindre städning ;) Dessutom är det nyttigt för dem att uppleva allt där ute. Alla grannar som varit förbi och tittat, klappat och pussat på dem små. Traktorerna som kört förbi, grannarnas hundar som skällt, ja allt! Dessutom våra egna hundar de lekt med, katterna de jagat och Jonathan som busat med dem :) Kan säga att det inte är svårt att avgöra om jag ska göra detta igen. Helt klart! Ännu mer helt klart blir det om dessa valpar blir som jag tänkt när de blir vuxna oxå :) Det återstår att se nu :)
Två valpar har redan idag fått flytta till sina nya hem. Först ut var Phalokopias Dover "Tyson" som hämtades av Harry och sötnosen Cassi, frallan ;) Hemma i Stockholm väntar även matte Novie på sin juvel :) Vi önskar Tyson med sin nya flock lycka till :)


Precis när Harry, Tyson och Cassi åkte kom Frida med sina föräldrar för att hämta Phalokopias Barking "Pluggen". Pluggen blir västkustbo, närmare bestämt Surte utanför Göteborg. Vi önskar Pluggen med sin nya flock lycka till :)


Det blev jättetomt här hemma :´( Kolla bara vilken plats mina sista bebisar fick i nya bädden ;)


Udda däremot är nog ganska glad ;) Hon som terroriserat valparna så innan de var stora har nu fått igen, 5 gånger så mycket ;D Hon har skrikit som en stucken gris emellanåt när de bitit henne ;) Samtidigt tror jag hon kommer sakna dem små liven. Hon har trots allt lekt mycket med dem, sovit ihop med dem och ätit ihop med dem. Tror det är lite liknande med Doris. Hon är säkert glad över att slippa dem samtidigt som hon förmodligen kommer sakna dem lite. Tiili däremot är det ingen tvekan om vad hon kommer tycka ;) Hon har aldrig tyckt om dem så med andra ord kommer hon heller inte ogilla att de åker ;) Jag tycker oxå att det är lite skönt att de åker för man har inte hunnit med annat än valparna och det har blivit mycket städning samtidigt som jag kommer sakna mina älskade bebisar så klart :´( Tur att alla fått så bra hem att flytta till :) Nu vill jag bara ha MASSA mail, sms, mms och telefonsamtal om hur det går med mina små :) Glöm inte det hörni ;)

Nu ska jag göra som valparna, krypa till kojs och sluta mina blå ;) Natti natti //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0