7 veckor

Idag är valparna 7 veckor gamla :) Mina stora godingar, ja för nu får man snart inte säga att de är små längre ;) De börjar bli riktigt rediga faktiskt! Kissar och bajsar inte lika mycket längre och när de gör det söker de sig till tidningarna eller går ut om det är öppet :) Duktiga små grisar ;) Alla valparna har nu hittat nya hem att flytta till och jag hoppas alla kommer bli nöjda med sin valp. Jag är helt övertygad om att det kommer gå kanon i alla fall :) De blev lite utspridda från Stockholm i norr till Kristianstad i söder :) Nu ska jag börja komma på ett datum för vår första valpträff och det ser ut som om det kommer bli någon gång i mitten på augusti! Kommer bli så kul att få träffa alla när de vuxit lite och se hur de utvecklas :) Massa skoj att se fram emot :) Tyvärr kommer det inga bilder idag. Jobbat hela dagen och sen har jag, Tiili och Udda varit på klubben och tränat så vi har inte hunnit med att fota nåt, men jag lovar att det inte ska dröja så länge ;)

Träning ja. Idag gick det så där bra som man vill att det ska gå jämt :) Det enda problemet var väl att gräset var lite högt så apporter och koner försvann lite och Tiili kunde inte förstå vart de hade tagit vägen ;D Men när hon väl hittade rutan till exempel gjorde hon den såååååå snyggt gång på gång :) Även dirigeringsapporten funkade riktigt bra idag. Fritt följ gick kanon men däremot måste vi träna sättanden och fjärren MYCKET mera ;) Men vi har ju nästan en vecka på oss. Imorgon ska vi tävla KM i agility oxå, det kan bli spännande och se hur det kommer gå ;)

Nepp, nu är det dax för sängen. Valparna börjar ge upp och somna nu så det är bäst att passa på att gå och lägga sig. //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0