6 och 11 veckor

Ja, men visst, nu är vi redan på vecka 6 i valparnas liv :) Jag kommer nog aldrig förvånas över hur fort tiden går. Det är bara så, man har saker att göra hela tiden med valparna och de är så mysiga så tiden bara rusar iväg. Det är dels därför som detta blogginlägg inte blev till i måndags utan kommer nu ;)
 
Jag får ofta frågan om jag inte kommer tycka det är ledsamt att valparna snart ska flytta och mitt svar är NEJ ;) Jo, det är klart jag kommer sakna dem små liven, men jag vet ju att de kommer till bra hem och får all kärlek och uppmärksamhet där som de behöver och som jag faktiskt inte riktigt hinner med just nu. Just nu är det städning, städning, städning, matning, rastning och där emellan lite kel som gäller ;) Klipper klor, avmaskar, torkar kiss samtidigt som jag försöker lära "min egen" valp nåt samtidigt som jag vill aktivera och motionera mina stora hundar, så NEJ jag kommer inte tycka det är jätteledsamt när de åker ;) De kommer få det så bra i sina nya hem där de kommer få ALL deras uppmärksamhet, nästan i alla fall. Någon av dem kommer få dela hemmet med en hund till men det är ju inget mot här just nu ;)

Nu lite bilder på mina små snyggingar!

Tiili undrar vad Alford pysslar med

Oj, vad stor hon är, säger Barking

Clare "Diva" spnanar in morsan

Dover undrar vad Hoppsan är för en filur

Elland kollar in Hoppsan


Ni får hålla till godo med dessa bilder så länge. Som sagt har tiden bara rusat iväg och jag har inte hunnit ta så mycket bilder som jag skulle vilja, men det kommer!

Min lilla Udda blir ju dessutom 11 veckor idag och har fått Sveriges längsta ben ;D Ha ha, åtminstone ser det så ut jämfört med mina små korvar till valpar ;) Tyvärr har jag inte hunnit få henne på bild idag än så även hennes bilder får ni vänta på. Hon är i alla fall en riktigt go hund med mycket vilja, skinn på näsan och kärlek! Hon leker och stojar med de andra valparna som hejsan och trivs riktigt bra i den flocken. Tiili tycker att hon kan skita på sig och Doris har adopterat henne och delar gärna med sig av matbaren till henne för att i nästa sekund dra ett varv och leka frenetiskt med henne :) Hon kommer bra på inkallning, om hon vill ;) Hon är verkligen en typisk hund som inte hör eller ser något om hon hittat en intressant luktfläck eller leker med bästa kompisen Idun ;) Men är det bara hon och jag, vilket mest blir på jobbet då, så kommer hon som ett skott och busar gärna med mig utan leksak! Detta gillar jag skarpt! Hon är dessutom väldigt självständig och man kan hitta henne ute i solen medans alla andra hundar ligger inne och svalkar sig :) Inte mig emot heller. Har ju två plåsterhundar innan så det är bara skönt att hon är lite för sig själv ibland :) Hon har en så tydlig av- och påknapp! Ena stunden är det hundra knyck som gäller för att i nästa stund hoppa upp i en fåtölj för att sova LÄNGE ;) Gött! Hon är så stabil och bra. Detta ska bevaras kan jag säga! Åh, älskade Udda!

Igår hände något som inte hänt förut. Min gamla tant till malle Tiili reagerade kraftigt på åskvädret som drog över oss. Visserligen var vi på altanen och det blixtrade och small rätt rejält men ingen av de adnra hundarna reagerade men hon blev så nervös att jag fick sätta henne i källaren hela kvällen :( Har det med åldern att göra?! Blev lite konfunderad faktiskt för hon har inte reagerat tidigare på detta sättet. Hon är ju ljudkänslig och hoppar till för minsta lilla men hon blir sällan eller aldrig rädd och ängslig på det sättet hon blev igår. Eller så reagerade hon så kraftigt på att jag blev så rädd. Jag försökte hålla mig lugn för valparnas skull men lyckades tydligen inte helt ut genemot Tiili :/ Hm, detta måste jag fundera över en stund för att se om jag kan klura ut vad som hände.

Nu måste jag bara tillägga en rolig grej som utspelade sig alldeles nyss utanför mitt köksfönster oxå! Det kom en boll över staketet, Tiili hoppar över efter att Jonathan sagt: "Hämta". Sen säger han: "Kom", hon kommer tillbaka, "Loss", hon släpper, "Bra" och så kastar han igen! Min härliga unge! Snacka om förebild för alla som tjatar på sina hundar! Korta konsisa kommandon, precis som det ska va :D Han lär sig fast jag inte trott att han varit intresserad! Älskade unge <3

Nu åker jag strax till mitt älskade jobb //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0