Staffespecialen 2011

I år gjorde jag en jättechansning och anmälde Doris både till KM i lydnad och utställning på staffespecialen :P Eftersom hon haft sin första kull med valpar i år så var det verkligen en chansning men så här i efterhand är jag jättenöjd :D

Jag hade bokat husvagnsplats så att jag kunde åka ner redan på fredagen, eftersom lydnaden började kl 7 på lördagmorgon. Anneli och hennes fina Findus hakade på och gjorde mig sällskap. Det hela började ju så bra när jag kom ner till Gränna med att jag inte hade fått med mig sladden till elen i husvagnen så det var bara att ge sig iväg och köpa en ny och när jag väl skulle koppla in elen hade de ju givetvis eu-koppling på elen så det var bara att köpa en sån adapter oxå :S Men men, nu har jag en så nu behöver jag inte tänka på det nästa gång ;) Det blev en massa staffeprat, annat prat, god mat, massa öl och roliga återseenden på kvällen innan jag kom i säng. Men det var supertrevligt så det var det värt. Kom nog inte i säng förrän typ tolv och ställde klockan på 6.20 för att köra lydnad på lördagsmorgonen!

Seg som fan var jag rent ut sagt på lördagsmorgonen och kände verkligen inte för att köra nån lydnad ;) En eller två öl för mycket kanske på kvällen innan ;P Men jag masade mig upp och gick dit i alla fall och drog startnummer 7 så det blev en hel del väntan innan det var min tur. Men vi började bra med 10 på platsen och 10 på tandvisningen i alla fall! Sen blev det så här:

Plats - 10
Tandvisning - 10
Linförighet - 6 - Före, dk, slarvigt, vxl pos, sitter ej, tränger - Hm, ja det var KASST ;) Hon var int emed alls som hon brukar.
Läggande - 8,5 - före i transport
Inkallning - 9 - dåligt avslut, tempovxl
Ställande - 9 - dålig transport, bra ställande - hade jag varit domare hade det varit en klockren 10 ;)
Apport - 10
Hopp - 8,5 - dåligt avslut - hon hoppade över hindret och hoppade på mig ;D
Helhet - 7,5
Summa: 169,5 poäng!

Med den summan hamnade vi på en 2:a placering faktiskt :D Det var riktigt roligt!! Så var det ju bara utställningen kvar då. Jag hade inte tänkt ställa henne alls för att hon har sån dålig päls och fortfarande tuttar men uppfödaren tyckte absolut att jag skulle ställa och jag var ju ändå där så skit samma tänkte jag. Och vilken tur att jag tänkte så ;) Min lilla fröken fräken fick excellent, dock oplacerad i konkurransen, men excellent :-O När jag ställde upp henne för den individuella bedömningen sa domaren till ringsekreteraren: "Oh, here is a nice body!" Sånt är kul att höra. Och när hon frågade om hon haft valpar och undrade hur gamla de var så blev hon förvånad över att hon var så snygg redan i kroppen! Ännu roligare att höra :D Domare var kanon, Audrey Hubery, henne ska jag komma ihåg :) Kritiken blev så här:
"39 cm. Another quality bitch. Very good head. Good in stop. She was a little flash in lips. Just come out from mature. Good topline. Good handling."
Mm, mycket trevlig kritik tycker jag! Känns lovande inför kommande utställningar, när det nu blir nästa gång ;) Vi hade chans på beauty and brain- titeln oxå men eftersom hon blev oplacerad på utställningen var det en annan som knep den titeln. Den satsar vi på nästa år ;) Då satsar vi dessutom på lkl 2 och vinst ;) Har ju ett år på mig att träna nu! Heja heja ;)
Hade kameran med så klart oxå, men faktum är att det inte blev mycket bilder alls, typ inga, och framför allt inga på några staffar ;) Var helt enkelt för trött och det var för varmt på lördagen. Men några på oss blev det så här kommer några ;)
Anneli med sin Findus och så lilla Udda

En nöjd Doris med sin medalj från lydnaden :D

Udda var inte så bekväm med att sitta fast i ett koppel hela tiden ;)

Avslappnade och mysiga hundar, till slut ;)

Findus

Finaste "working staffen" Udda ;D

Det var varmt och jobbigt tyckte Doris


Nu laddar vi om batterierna för nästa års special :)

//Malin

Kommentarer
Postat av: Michaela Olsson

Va duktig Doris är! Och matte med såklart!!! Grattis till 2a platsen och Excellent. Å ge Udda en kram från "gammel-matte" =)

2011-07-13 @ 14:23:25
URL: http://www.notascrew.rular.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0