6 år, 4 månader och semester ;)

Nu har jag missat att blogga om en massa saker, usch på mig ;)

Vi kan ju börja med att gratulera min älskade Lp1 Ettrig Av Centaurus "Tiili" som den 20/7 fyllde 6 år! Tänk vad tiden går fort. Tyckte inte det var länge sen hon var så här liten ;)

Och nu är hon så här stor, fin och grå ;) <3


Inte att förglömma är Uddas 4-månaders dag som var den 23/7! Hon börjar oxå bli stor, min lilla plutta <3 Dessutom tappar hon tänder för fullt och är lite hänging på grund av det, vilket dock inte syns på öronen ;)

Mycket ben just nu ;D


Idag är min första semesterdag på min extremt långa semester på en vecka ;) Vi har egentligen inget inplanerat utan tar dagarna som de kommer och blir det hyfsat väder har vi lite idéer om vad vi kan hitta på. Det är rätt skönt att inte ha planerat en massa faktiskt. Skönt att göra bara ingenting! Fast idag har vi varit på klubben i nästan 4 timmar jag, Jonathan och hundarna! Vi har tränat MASSOR och fikat lite gran :) Agneta och Ingela hade en banbeskrivning till agilityn med sig som var lite klurig men mina älskade och duktiga hundar fixade den galant! Puss på dem, eller puss på mig som visar dem så bra ;) Har bestämt mig för att jag ska vara extra tydlig så att jag inte ger dem någon chans att göra fel, så kanske vi kan lyckas på tävling fram över oxå ;) Det blev jättetrevliga timmar på klubben! Tur man är medlem i en sån trevlig klubb med så trevliga klubbmedlemmar :D Blev lite lydnadsträning med Tiili oxå. Ska tävla elit snart igen, i Mullsjö, så vi körde lite sändande till konen och STANNA kvar där vilket hon har jättesvårt för, hunden som alltid är på väg ;) Och så blev det lite ruta och apporterings dirigering och allt gick så bra så, när hon väntar och kollar på mig så hon vet vart hon ska ;) Hon är allt bra duktig min lilla mallefjant! Trött blev hon oxå kan jag säga, skönt ;)

Udda fick oxå träna lite, nu när hon piggnat på sig från gårdagens feber. Hon fick lite inkallningsövningar med massa massa störning i form av hundar, barn och massa människor och hon gör det så bra så! Kommer som ett skott! Sen körde vi lite utställningsträning så hon kan springa fint i kopplet och stå fint inför vår kommande karriär ;) Hon är så duktig och lyhörd <3

Nu är alla hundar, jag och Jonathan trötta och nöjda så nu får det nog allt bli sängen! Imorgon ska vi åka till Lidköping för att hälsa på Micke med Opie och hela deras flock! Trevligt!

//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0