Elitvinnare & utställningsdebut

Igår körde jag och Tiili en elitklass lydnad igen. Det var fyra anmälda ekipage men väl på plats var vi bara tre. Jag och Tiili gick ut som ekipage två och jag hade inga förhoppningar då jag inte tränat nåt direkt inför den här tävlingen. Det gick som förväntat, men jag är ändå nöjd då vi hade betyg på allt utom sändandet till rutan ;) Här gjorde hon precis lika dant som hund nummer ett, sprang jättebra till konen där hon STANNADE och när jag skulle skicka till rutan drog hon mot den men upptäckte hindret och hoppade över det ;D Söta djur vi har! Men som sagt så är jag helt klart nöjd med vårat samarbete denna dage :) Dessutom genererade samarbetet till en första plats :-O Det var faktiskt lite kul att få vinna i elitklass! Men vi behöver inte säga mer än att vi vann ;)

Idag var det dax för Uddas utställningsdebut. Denna skedde på Falbygdens BK ihop med Doris, syrran och hennes Idun och Christina och hennes Tiffy. Samtliga hundar skötte sig jättebra och Doris som faktiskt hade en hane att gå mot tog hem BIR! Sen slutade hon som BIG 3 vilket vi är nöjda med :) Udda trivdes inte med vädret riktigt vilket visade sig tydligt i ringen :/ Det var mestadels soligt och varmt men precis när hon skulle bedömmas gick solen i moln och det började blåsa iskallt = Udda frös :S Så typiskt men jag är såååå nöjd ändå för hon skötte sig så bra och fick så fin kritik!

Lite bilder :)

Snygg-Doris utan tuttar ;)

Välmusklad och fin :)













Udda fryser och vill gå hem ;)


Doris kritik: Feminin tik, välutvecklat huvud med fint uttryck, utmärkt hals, stark rygg, välanlagt kors, utmärkt bakställ, bra front, rör sig utmärkt från sidan, trevligt temperament. Domare: Kjell Carnbrant.

Uddas kritik: Supersöt, byggd på fina linjer, utmärkt hals, snygg överlinje, något fallande kors, mjuk fin underlinje, utmärkt front, välvinklat bakställ, vill inte riktigt visa sina rörelser idag, trevligt temperament. Domare: Kjell Carnbrant.

Vilken helg det blev! Nu kan man vara nöjd :)

//Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0