Svenska avundsjukan

Ja, så har den svenska avundsjukan slått till igen :( Eller vad det nu handlar om?! Jag har bara så svårt att förstå vad som händer i människans hjärna när en person går in för att vara elak. Det kanske är därför som jag läser psykiatri och nu gör min praktik på en psykavdelning?! Det är rätt intressant när man ser det på håll men när det händer i ens närhet, mot ens bästa vän och även mot sig själv så är det faktiskt inte lika intressant längre utan faktiskt väldigt sårande! Varför kan man inte bara vara glad över sina vänners framgångar? Är det så jobbigt att se att någon annan oxå kan lyckas?! Det tycker inte jag i alla fall. Jag kan säga att jag kan vara jävligt avis på folk som lyckas riktigt bra, men bara för att jag så gärna hade varit där själv, och skulle ALDRIG missunna en vän sina framgångar! Det är väl jätteroligt att vi är många som lyckas, har roligt och är nöjd med det man gör! Tyvärr så är det inte så. Detta är något jag alltid kommer ha svårt att förstå. Och detta är något som jag faktiskt kan hata sverige för lite, just för den svenska avundsjukan och vad den kan göra med folk! Fast i detta fallet som jag hänrör denna text till är det nog mer saker som inte stämmer. Men vi behöver inte gå in på det. Vi kan bara konstatera att vi aldrig blir av med den svenska avundsjukan men att vi faktiskt kan prata med varandra om våra känslor så det inte slutar med att vi är elaka mot varandra och sårar varandra!

Puppisarna är idag 4 dagar gamla och herre jösses vad de växer ;) Tycker de har växt från att jag gått och lagt mig på kvällen till jag går upp morgonen efter ;D Dagens vägning slutade tre valpar på över 500 gram och de andra två strax under :-O Mina små guldklimpar :-*

Har idag gjort dag två på min praktik och det är nog den bästa praktikplats jag haft någonsin! Jag har skrattat så tårarna sprutat idag :D Personalen är bara bäst och jag känner att jag lugnt skulle kunna tänka mig att jobba där! Ska bli riktigt kul att få göra 4 veckor till!

Nu är det strax dax för sängen, natti //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0