Ny familjemedlem :)

Igår drog jag och Roger till Uddevalla, till Notas crew, Michaela och hennes goa hundar för att titta på hennes whippetvalpar :) Jag måste säga att jag hade lite förutfattade meningar faktiskt innan jag kom dit och blev glatt överraskad när det inte stämde alls! Jag hade väntat mig lugna, tysta lite försynta valpar men inte då :) De var små monster ;D Me like säger jag bara! Herre gud vilket liv det var. De for runt och busade som bara den, bet i oss, hade dragkamp med Rogers byxor, retade varandra och blev arga på varandra för att efter en stund bli dötrötta, krypa upp i korgen och somna sött intill varandra :) Härligt! Den som säger att en whippet är en mager hund, som bara går runt med svansen mellan benen och är så försynt ska få med mig att göra, ha ha! För detta stämmer inte någonstans, det visste jag väl kanske egentligen. Men det är ju så där med förutfattade meningar ;) Nu försvann de i alla fall helt och byttes mot en ännu störra förälskelse <3 Så nu blev det ju så då att en av tikarna kommer få flytta hem till oss :D Jag är tydligen inte så hemsk som jag tror utan att Michaela gott tyckte en kunde flytta hem till oss ;) Skämt och sido. Jag vill ju oxå träffa mina valpköpare så för mig var det självklart att inget var hundra innan hon träffat oss. Nu är det bara den långa väntan tills jag får reda på vilken som flyttar hem till oss och sen ytterligare en väntan tills den får komma hit! Men jag har ju mina egna bebisar att pyssla med så tiden går nog ganska fort tror jag! Hoppas det i alla fall ;) Lite bilder på de små liven så klart.

Hela gänget, 2 veckora gamla. En av dessa är min ;)

Lillan - kanske bli det hon som flyttar hit?!

Lillan igen. Hon har så fräck teckning!

Matilda - eller blir det denna lilla skönhet?

Miss Fit - eller kanske den här?


Förstår ni att detta är svårt?! De är ju så superfina allihop och så måste jag vänta. Usch, jag hatar att vänta ;) Men men, det var ju det där med att vänta på nåt gott ;)

Så är vi inne på dag 3 i mina valpars liv. Och vilka liv :) De är ju bara för underbara. De är riktigt ljudliga och ibland rusar man in för att man tror att Doris klämmer någon men då är det bara nån som är arg för att den inte kommer åt att dia ;D Ha ha, sånt gillar vi. Hoppas det hänger i! En alldeles nytagen bild! Synd att jag inte fotade efter jag bytt hos dem bara, hm, ja ja. Valparna är rena, fina och söta i alla fall ;)


//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0